Veïns del sector est de Girona s’han queixat perquè no els informaven de les obres del carrer del Carme. Ho duu el Diari de Girona i no entenc res. En cap moment entenc que hi hagi faltat informació i aniré més enllà: a mi enlloc m’havien donat vot per escollir com es farien unes obres.

Si el problema és que no viuen al tram que hi ha les obres, entenc que potser l’Ajuntament hauria pogut convocar més gent a la reunió, d’altres carrers, etc… però també penso que no haurien de tenir el mateix dret a vot que aquells qui ho patirem davant la porta de casa cada dia. Veïns de Vila-Roja haguéssin optat per deixar-lo d’entrada: i és clar! Però la gràcia és que es minimitzi l’impacte a qui més ho patirà. Sinó, m’hauré de queixar per les obres del pàrquing d’Emili Grahit, les de la delegació del Govern català, les de ….

Bé, en tot cas, si es volen informar, jo els estenc la mà. Hi ha hagut exposició pública, hi ha hagut reunions i molta informació a la premsa. No sé què més s’ha de demanar. Els regidors han de fer feina i, si poden, llavors si que han de treure’s la participació ciutadana de la butxaca. Però la seva feina no és fer de joglars i cantar al poble el què es farà, sinó fer allò necessari pel poble amb el pressupost que hi ha. El fet d’informar és tasca dels periodistes, que per alguna cosa parlen amb els regidors i després en publiquen les informacions.

Crec que el meu punt de vista no és massa transgressor, ni vol ser-ho. La meva queixa és que tots volem saber-ho sempre tot de primera mà, i si això passés sempre, els regidors no treballarien: ens explicarien el què els hauria agradat tenir temps de fer. Així que, en tot cas, com qualsevol altra obra, hem de pensar que patir-la, la patirem, però és un esforç necessari pel bé dels veïns.

I reitero la meva voluntat d’informar a tot aquell que es senti desinformat. I, a males, contactem amb l’Ajuntament i que ens ho expliquin, que tenen canals preparats per fer-ho sense ni una sola cua.

Finalment, espero que ningú es senti ofès: en cap moment he buscat ofendre ningú, sinó fer notar que, si a mi, un ciutadà normal i corrent, se m’ha respost tot el què he sol·licitat en qualsevol moment, estic convençut que com a Associació de Veïns s’hagués fet, com a mínim, el mateix, i entenc que, si no se m’explica el contrari (perquè no conec cap de les AAVV de les que parla el diari), el problema és que, en tot cas, s’ha esperat assegut a que se’l convoqués fins que ja havia passat el període d’exposició pública, i les convocatòries als veïns del tram afectat. Un altre apunt: el Diari de Girona encara duu un altre article, “Els treballs comencen dilluns“.

Ah! A veure si tinc temps de fer fotos al carrer ara, per poder tenir un “Abans” i “Després” de les obres.

Que passeu un bon dia!

