Mika és un jove de 23 anys nascut a Beirut, i que actualment resideix a Londres. Ahir el vaig escoltar per primer cop, i em va sorprendre el senzill que sona ara, “Grace Kelly”. He de dir que els meus gustos musicals, gràcies a Déu molt variats, es centren sobretot en les genialitats de Freddie Mercury com a vocalista i la resta dels integrants de Queen (Brian May amb la seva Red Special, John Deacon el tímid i Roger Taylor, compositor entre d’altres de cançons com Radio Ga Ga). Precisament el so de Mika m’ha recordat moltíssim al de Queen, encara que veig molta gent que no s’atreveix a comparar.

No el compararé pas amb Freddie Mercury. Si que té un bon control de les notes molt altes, i una tonalitat de veu semblant, però se li noten altres influències. A nivell musical, no conec el seu grup, sembla que actuï “sol”.

Jo us el recomano, perquè realment crec que sona força bé, si us agraden grups com Queen, o si m’estireu, com Elton John (si, també m’agraden Loquillo, Héroes, en el seu dia New Limit, Serrat i Lordi: ja us deia que tinc gustos molt variats!!).

» Web de Mika

» Escoltar algunes de les cançons del seu disc Life in Cartoon Motion

» Vídeo d’un directe a TV: sense “playback”, cantant i tocant la cançó al piano – sense més instruments… creia que això ja no ho feien, els cantants, que no en sabien! jeje- . (!!!)

He llegit en alguns webs que li han ofert a Mika la possibilitat de tocar el piano de Freddie Mercury. Qui pogués!!!! Hauré de provar d’apuntar-me a classes de cant, o al Factor X a veure si tinc sort! jajajaja!

Actualització [una mica més tard]: pel què es veu no anava tant mal encaminat. Llegeixo que Brian May ha sortit en defensa de Mika criticant un periodista que havia valorat negativament al cantant. També trobo un article del Sun Herald on se’n parla més extensament. Veurem de nou Queen, però amb Mika de vocalista? (No cal recordar que ja s’ha intentat amb Elton John i Paul Rodgers, i que Robbie Williams no va voler-ho provar tot i rebre l’oferiment…)

Anuncis