Bé, aquest dijous 27 de setembre hi ha el 2n Beers and Blogs a Girona. Jo ja m’hi he apuntat (falta que tingui temps per anar-hi, ara… però s’intentarà!).

Per altra banda, voldria fer una reflexió sobre el comportament dels gossos, arran d’una experiència a l’Agility Club Girona amb l’Ausa: començaré per la conclusió… «tot el què un gos fa és perquè el seu amo li mana o li permet». En la majoria dels casos, quan es mengen mobles, etc… no ho fan amb mala intenció. Però això seria un tema diferent, referent a l’ansietat per separació.

El cas és que l’Ausa ja camina al costat a estones, seu i s’estira fent cas, i quan està una mica concentrada, s’està quieta quan se li dóna l’ordre, fins i tot quan et mous al seu voltant o t’allunyes. Fins aqui tot bé. També fa alguns obstacles d’agility: salts petitons, passar pel “tubo”, i… la “empalissada” (es deu dir així?). Es tracta de dues rampes, una que puja i, un cop a dalt, una que baixa, en forma de V invertida. El professor i president de l’ACGI, en Josep, li fa fer a la perfecció. Jo, en canvi, hi tinc algun problema.

Problemes de la gossa? No. Problemes meus. Perquè soc jo qui no les té totes. Amb això, i amb tota la resta d’ordres a les que no m’obeeix quan les hi dono.

És com una bola de neu: al baixar es va fent més grossa. Passa amb allò negatiu (si no fa cas, et poses nerviós i encara te’n farà menys perquè li transments inseguretat), però se li ha de buscar el costat positiu. Si bé ni les persones ni els gossos naixem ensenyats, el fet que el gos cregui un cop ens aporta confiança, i fa que afrontem el proper exercici amb més seguretat. I així, podem anar millorant la comunicació amb l’animal: ell sabrà què volem que faci.

Avui al matí, per exemple, he aconseguit que l’Ausa entrés al “transportin” (transportí??) donant-li l’ordre “Entra”. I el tenim des de dimecres al vespre, així que no li ha costat pas tant com em pensava. Ara, amb paciència, hi entra amb una porta reixada col·locada, i quan ja veiem que ho té clar, passarem a col·locar-lo al cotxe i a fer-la pujar. A veure com ens va!

