Internet ha format unes comunitats molt diversificades, comunitats d’usuaris, que, com a objectiu principal, comparteixen alguna cosa. Així, el fet que blocaires de certs llocs vulguin unir-se ha de significar que tenen alguna cosa a compartir: coneixements, per exemple. O aptituds que els permetran, entre tots, organitzar jornades, crear “wikis”, o el què sigui. És per això que, de cop, em ve al cap la idea que a alguns els molesti que no els incloguin a la Catosfera. O el possible debat sobre si la Girosfera necessita un “codi ètic blocaire”.

Jo, ja  ho vaig dir en el seu dia, no hi estaria d’acord: en tot cas, es poden establir una sèrie de límits de permissivitat a l’hora d’admetre gent, però sobretot en allò que hagi de ser “delictiu”. Una comunitat d’usuaris no admetria un assassí o un violador que publiqués fotografies del què fa al seu bloc. A més de denunciar-ho a la policia, això ja ho dono per fet. Però, evidentment, si que hi ha d’haver una mica de filtre, per tal de no tenir problemes, entenc, legals.

Ara bé, el què no hauríem de fer és marcar pautes més enllà d’això. Un bloc no és només una pàgina personal on s’opina sobre política. Ni un espai web mantingut per 14 blocaires que tingui més de 1.000 visites diàries. Un bloc és, bàsicament, aquell web format per articles, que es solen ordenar cronològicament, i que, amb aquesta forma de diari, conté aportacions personals (fetes per una o més persones) que poden contenir opinió, informació, acudits… el què sigui.

Després ja hi hauria més classificacions: blocs corporatius, de campanya… però tots ells comparteixen el fet de ser mantinguts per algú que signa les seves aportacions.

I aquest algú potser no té cap interès en formar part d’una comunitat de blocaires. O potser si. Però això no hauria de ser un objectiu, ni prevaldre sobre els propis fonaments d’un bloc. Jo espero formar part de la Girosfera (a no ser que s’obligui als blocaires a ser nascuts a les comarques gironines) i he vist que m’enllacen com a blocaire osonenc, fet que agraeixo ja que no sóc exclusivament gironí: visc a Girona, però la meva empresa, i gran part del meu passat, són a Vic. I una cosa no exclou l’altra: em sento gironí, i també vigatà. I pobre del que parli malament de Vic, o de Girona, sense poder-ho argumentar.

En qualsevol cas, des d’aqui vull animar als blocaires a continuar la seva tasca: fer un bloc és fer un bloc. No us preocupeu sobre si us consideren catosfera, girosfera, penedesfera o blocaires.osona. El motiu principal d’escriure un bloc ha de ser iniciativa pròpia de cadascú. Aquesta és, al meu entendre, la riquesa dels blocs: l’individualisme, fet públic, i admetent comentaris, converteix els blocs en un dels aportadors d’idees i continguts més rics que podem trobar a Internet. Doncs no ho perdem, això.

De fet, tot això ve perquè he llegit algun bloc on hi ha gent molesta amb el què es diu que és la Catosfera. Però vaja… no deixa de ser una comunitat d’usuaris que tenen certes coses en comú. Si algú creu que jo soc de la catosfera, perfecte. I si no, també. Jo continuaré escrivint el meu bloc, perquè m’agrada que el què he de dir estigui en algun lloc on m’ho pogueu rebatre. Així aprenc coses noves, i veig nous arguments que potser, jo sol, mai hauria entès.

Per això, i ja per acabar, agraeixo a tots els que, en algun moment, m’han debatut alguna cosa. De tots ells n’hauré après, com a mínim, a debatre 😀

Anuncis