Buscant alguna aplicació per seguir el Twitter, vaig trobar-me Spaz; un programet que requeria que instal·lés Adobe AIR. I què és Adobe AIR? Doncs, per entendre’ns, un programa que altres aplicacions utilitzen per fer servir certes funcionalitats. Difícil d’explicar i d’entendre per a qui no sàpiga de què va.

L’interessant és que AIR permet crear aplicacions que funcionin amb tecnologies web (Javascript o CSS, per exemple). Un fet que em fa reivindicar de nou el meu més ferm convenciment que, en uns anys, els programes tal i com els entenem ara, hauran mort. Hauran mort perquè les aplicacions que utilitzarem estaran basades en les tècniques de web 2.0 (o 3.0 o 4.0; puc creure que passarà, però no em puc imaginar quan). Perquè les actualitzacions no les farem nosaltres, sinó que s’enllestiran un sol cop en un servidor extern.

Tot això, suposarà, a més, que tots tenim accés a la banda ampla.

Una altra de les meves utopies; però jo seguiré creient-hi. Fa molt temps que no trobo un programa (per Windows o Linux, tant me fa), que faci exactament el què jo n’espero i que no tingui un equivalent a la xarxa. L’únic que “guanya” en mode local són els jocs… que tot i això, tenen més gràcia jugats en mode multijugador 😀

Creieu que és un pronòtic molt arriscat? Jo crec que no, que vaig sobre segur dient-ho. Exposeu-me, però, si creieu que m’equivoco:-D

Anuncis