M’ha agradat un comentari de l’Àlex Gutiérrez al bloc del Grup Nació Digital, en l’article on vaig parlar sobre la desinformació. Resumit, deia que si abans la feina dels periodistes era buscar la notícia, ara s’ha reconvertit, i el què han de fer és “separar el gra de la palla”.

Parla de soroll.

I el primer soroll que em ve al cap quan parlo d’alguna cosa amb relació amb Internet és el del mòdem que, anys enrere, em donava la benvinguda a la xarxa quan s’havia marcat el telèfon que tocava.

Però no volia pas dir això, sinó donar la raó a l’Àlex, i, sobretot, posar de manifest que, per ara, no hi ha cap periodista infal·lible, ni cap màquina prou llesta com per trobar tota la informació i decidir quina és verídica. És un fet que encara queden molts racons informatius per cobrir. I, per això, hem de començar respectant l’espai comunicatiu, un lloc on molts s’hi fiquen “per provar”, i fan bona part d’aquest “soroll”. Un soroll que, anys enrere, voltava pels xats i pels fòrums; i ocupava gran part dels webs personals que, curiosament, sempre tenien com a títol “Pàgina personal de ……….”.

Els temps han canviat i ara qualsevol bloc és un mitjà de comunicació, diuen alguns. I jo no hi estic del tot d’acord. Si això, el meu bloc, fos un mitjà de comunicació no podria expressar-me com ho faig. No tindria la mateixa llibertat d’escollir jo solet què hi surt i què no; perquè un bon mitjà ha de tenir uns criteris seriosos i fixos; i jo no vull tenir aquesta obligació.

I com que no tinc cap criteri important, i últimament porto dies molt monotemàtic, us diré que passeu uns bons dies de vacances; que per un pont llarg que hi ha, i ja ens tocava, val més que no el desaprofiteu perdent el temps entre blocs: compreu qualsevol diari demà al matí; un dia de premsa “tradicional” no li fa mal a ningú, i per mi seria una bona mostra que tinc vacances: no estar davant l’ordinador.

Llàstima, però, que cada dia són útils per més coses, els ordinadors. I, per tant, sempre hi ha alguna cosa que m’hi torna a asseure. És el què hi ha: i ben feliç que soc 😀

Apa, paro que ja m’he embolicat massa un altre cop. Tal com anava dient… Bones “mini”(o no mini)vacances!

Anuncis