Fa relativament poc que, per alguns diaris, l’auditoria de visites d’OJD ha passat a realitzar-la Nielsen//Netratings.

L’apunt, tot i que encara no he tingut ocasió de provar-ho tot amb calma, vol ser una crítica a ambdos sistemes. El primer, a OJD: l’accés a la pàgina principal era lent, a vegades de cop es perdia el seguiment de visites, i un sistema així podria haver estat en temps real, no en intervals de mitja hora. Però en fi, la idea de posar una etiqueta a les pàgines per a agrupar-les era bona.

Però Nielsen és diferent. El sistema “Market Intelligence” dóna dades molt restringides i, a més, a dia d’avui només es pot consultar fins el 26 de març, o sigui, fins fa una setmana. Visca la immediatesa. Malgrat tot, tenen la deferència d’oferir un compte de “cortesia”, n’hi diuen, del servei SiteCensus bàsic, per a poder “comparar” les dades amb OJD.

Una comparació impossible: Nielsen no té “tags” [etiquetes] i diferencia les adreces URL una a una: en cas que m’hagi descuidat de posar el codi de medició, em tornaré boig comparant les etiquetes d’OJD que agrupen pàgines amb totes les adreces que em registra el servei SiteCensus de Nielsen.

Tot i que inicialment la notícia era bona, per a la fusió de dos sistemes “enfrontats”, i per a la possibilitat de comparar les audiències entre diversos mitjans digitals i altres de tradicionals amb edició digital, en cas cap s’ha facilitat als “clients” d’OJD una ajuda més enllà de documentacions sobre “branding” i terminologia desconeguda per qui no fos client de Nielsen, que demostren que, a més, els criteris han canviat, tant en el sistema de mesura com en les condicions d’ús.

Un repte més, doncs, per tots els qui, contents, varem pensar “per fi un codi per mesurar visites que no ha de portar etiquetes i que ens complica menys la vida!”. Perquè això de “complicar-la menys” serà cert quan ja estigui tot en ordre, però mentrestant, la tasca d’igualar i comparar dades és d’allò més embolicada.

Anuncis