[ Publicat al bloc corporatiu del Grup Nació Digital el 19 de març ]

En aparença, Internet és una font inesgotable d’informació. A la pràctica, per aquells que no tenen el temps o l’agilitat suficient per a navegar amb fluïdesa, els representa, bàsicament, desinformació. Desinformació precisament per manca d’accés a la informació que els interessa.

Qualsevol mitjà digital compta amb hemeroteques de fàcil consulta, una quantitat important de material nou cada dia… o així hauria de ser, ja que, precisament, Internet aporta una immediatesa i un canal molt més ràpid, eficient i potent, versàtil en resum, que altres mitjans tradicionals com la televisió, la ràdio o la premsa escrita.

Però a l’hora de la veritat, ens trobem que no sabem com arribar a tota aquesta informació. Els fils RSS són una opció, però… heu intentat seguir-ne més de 20? Ara, alguns mitjans, entre ells en període de proves alguna de les capçaleres del Grup Nació Digital, mostren els seus titulars a Twitter. Però si no ho consultem cada 10 minuts, segurament perdrem moltíssimes actualitzacions.

És un fet que la cultura d’ús d’Internet ha d’anar evolucionant, i que tant els consumidors d’informació com els propis mitjans hem d’aprendre, a poc a poc, a entendre’ns i fer-nos entendre, a arribar a la informació i a posar-la en llocs on sigui evident que s’hi pot trobar. 

Mentrestant, però, la gran quantitat de presumptes mitjans, de blocs, de diaris “originals” i, òbviament, de mitjans que busquen “fets diferencials”, fan que no s’estableixi una forma estandaritzada per fer més fàcil el seguiment dels continguts de forma transversal pels lectors. Així doncs, mentre tots descobrim què podem fer i com ho podem fer, haurem de seguir aprenent a informar-nos amb el què tenim, que és una gran quantitat d’informació, segmentada, però actualitzada a l’instant en què succeeixen els fets, i tractada amb un gran ventall de possibles mirades, des de les opinions personals d’un bloc fins al treball periodístic dels mitjans digitals.

Això si, tot i les dificultats, les opcions que tenim a la xarxa no són menyspreables, i cal que en prenguem consciència: la comoditat no neix per si sola; tots hi hem de col·laborar.

Anuncis