Dos apunts ràpids que m’han fet pensar.

Per una banda, aquest matí he trobat un bloc en anglès (que ja no sé on para, ho sento!) que donava claus per no distreure’s massa durant les hores de feina. La veritat, hauria de deixar de tenir un blog, per això! 😀

En general, tot era molt lògic. Però parlava de l’organització, sobretot en xarxes socials, que fan perdre molt temps que pot resultar útil. És per això que avui m’he decidit, i he començat a mirar ben bé perquè utilitzava Facebook i Twitter… i pràcticament no ho utilitzo per res.

Així que he procedit a fer neteja dels més de 500 “amics” (dels quals en coneixia pocs més de 100…) de Facebook, i de la gent que tenia seguint al Twitter, que de tants missatges no el seguia. El resultat, 150 amics a Facebook i 78 usuaris de Twitter als que segueixo. Encara són molts, però potser aquesta criba em facilitarà l’ús d’aquests webs com a eina; ja que fins ara els havia estat, sobretot, provant, i confirmant tot el què m’hi arribava.

I us ho recomano: moltes vegades, infravalorem les eines que tenim a mà perquè ens superen. Cal pensar primer perquè ens serviran, i, després, fer-les servir d’acord amb aquest plantejament.

És més: podem aplicar-ho a molts àmbits. Tenia un pilot de documentació de l’Agility Club Girona per organitzar i escanejar. Al final m’he quedat amb el més important: actes de reunions de les que només es tenia una còpia en paper (i ara ja estan digitalitzades, també), documentació diversa que he considerat rellevant, i poca cosa més, algun document de mostra per omplir futures sol·licituds. La resta no té importància legal i, la veritat, no tinc prou temps com per escanejar-ho tot; que, a més, faria que no trobés mai res. Cada cosa al seu lloc.

De fet, treballar partint d’una bona organització sempre ha estat primordial. Però costa molt posar-s’hi. Ara bé, després tot és molt més senzill.

El segon apunt: vaig trobar a la bústia un “llibret” anomenat “De debò”, que edita ICV Girona. Em sorprèn que editin coses en paper, a aquestes alçades, però deu ser que ven. Això si: no he vist enlloc que parli de paper reciclat; i en canvi fan moltes referències al reciclatge. Algú sap si aquest butlletí anual s’edita amb paper reciclat? Considero que seria una incongruència no fer-ho, però tothom té els seus motius…

Només m’havia sorprès. I com que desconec força les tècniques de reciclatge, potser obvien indicar-ho perquè ho troben evident. Esperem que sigui així!

