Aquest apunt és de l’any 2008. Si busques informació sobre la Festa Major de Vic, potser trobaràs quelcom més interessant en els meus darrers apunts.

Demà, dissabte, és 5 de juliol. Sant Miquel dels Sants. Patró de Vic. I a Vic celebren la seva festa major.

Però no publico pas aquesta entrada perquè em feliciteu: no és pas el meu sant. I si ho fos, tampoc us faria córrer: altres coses tinc al cap que celebracions religioses… sempre que no  hi hagi regals pel mig!

Recordo, però, que a Vic, si et dius Miquel, et dius Miquel dels Sants. Sigui o no sigui aquest el teu nom. Els Miquel Arcàngel (que carrincló sona, dit així; ho sento!) som un món apart. Quan vivia a Vic, cada any, m’arribava a la bústia una carta sobre la festa major, amb el programa d’actes i una targeta de l’alcalde signada per ell mateix (i parlo de quan l’alcalde era el senyor Pere Girbau; i d’això ja fa molt de temps: només em va felicitar Jacint Codina en unes quantes ocasions).

D’això, ara, se’n diria publicitat no desitjada? Spam? Farien posar en fila tots els Miquels dels Sants a la porta de l’Ajuntament per signar la sol·licitud de recepció del programa d’actes i la felicitació? Alguna Miquela es queixaria si no ho rep? Els Antonis i Joseps demandarien l’Ajuntament per injúries? (qualsevol similitud en referència a la SGAE en aquest bloc és pura casualitat).

Ironies a part, a tots els vigatans i vigatanes, osonencs i osonenques (d’Osona, que no “de l’Osona“!!), els desitjo una bona festa major. I a aquells que, com jo, “celebreu” (si és que n’hi podem dir així: “celebrar un sant” és pràcticament un “eufemisme” en una època com la nostra) el sant el 29 de setembre… recordeu que a Vic sempre sereu, en el fons, “dels Sants”. Miquel S. Us agradi o no. I, a més, tothom us felicitarà.

Us diran “és igual”, us donaran uns copets a l’espatlla i acabaran amb un contundent “felicitats igualment, tu!”.

I jo, malalt. Quins nassos.

