Enguany he participat menys a l’e-week que en edicions anteriors: no tenia sentit repetir la Gimcana Digital quan s’havia programat per aquest any una activitat semblant des de la UVic; i la formació que es feia durant l’e-week ara es realitza durant tot l’any.

En tot cas, si que vaig acceptar la invitació d’en Pep Campàs per assistir a dues activitats: el dinar de l’associació d’empreses TIC de la comarca d’Osona amb Jordi Bosch i Josep Burgaya; i el taller obert de bloc[g]s en col·laboració amb l’osonosfera.

Dinar de treball de l’associació d’empreses TIC d’Osona i Jordi Bosch (STSI)

Del dinar amb Jordi Bosch no en tinc fotos, però si que em quedo amb la sensació que des de la Generalitat hi ha interès en tot allò que impulsi la gent o, com en diuen ells, “la societat civil”, incloent particulars, empresaris, … O sigui que, si tot va bé, a principis de 2009 l’associació d’empreses TIC de la comarca d’Osona hauria de ser ja una entitat constituïda.

Taller de blogs

Del taller de blogs em quedo amb el què en vaig aprendre jo, també. A més dels 4 a qui ens van convidar per guiar una mica el taller [Àlex Miras, Dani Martinez, Alberto Betella i jo mateix], també hi vaig conèixer en Josep Comajoan [conèixer, en aquest cas, es refereix a veure per primer cop en forma humana algú], i hi vaig retrobar en Jordi Font, en Carles Banús, l’Albert Esquís, en Joan Ballana

Jo, del taller, n’he com a usuari de Blip: el coneixia però no havia tingut pas temps ni de mirar-m’ho. És un sistema de “microblogging” [com Twitter] que permet adjuntar una cançó [o arxiu d’àudio qualsevol, cercat al propi Blip o publicat per nosaltres], convertint-se en una llista de reproducció “social”, suposo [perquè tot el què es fa en grup a internet és “social”: entenc que cal acostar la web 2.0 a tothom amb paraules planeres…].

Cartell «Jornada blogs i osonosfera a l'e-week»

PD: Sort que l’Àlex ens va recomanar no escriure posts massa llargs…

