Aquest dissabte (20/12) vaig visitar el Citilab de Cornellà per fer una xerrada sobre “Blogs en un mundo 2.0”, en la primera edició de la Wordcamp (de WordPress) que es fa a l’Estat espanyol, organitzada per Packet-loss.

He de dir que, malgrat el contingut (molt conceptual: web2.0, web3.0, …), m’hagués agradat més participar-hi en alguna intervenció més tècnica, que és el què realment m’agrada. Però com que hi vaig anar en representació de STIC.Cat, es tractava de parlar a un nivell més d’usuari, més “social”. Això si: l’hora, les 10 del matí, va fer que hi hagués perfils més tècnics que no pas d’usuaris. En tot cas, estic prou content del resultat de la ponència. Quan tingui material el publicaré aqui (o l’enllaçaré; ja que vaig tenir el suport d’una presentació feta per l’Albert Simó que molts ponents experts la voldrien… 😀 Gràcies @losimo!).

En tot cas, m’agradaria fer un apunt: jo soc dels que no hagués anat a aquesta xerrada. Bàsicament perquè el meu interès es centra especialment en l’evolució tecnològica, i no pas en els conceptes que s’inventen després que les coses passin per donar-los un nom. Parlava de Web 3.0 i sabia que quan existeixi de veritat, el “fenòmen 3.0” ja haurà passat. De fet, sembla necessari per tal de formular-li una definició. En tot cas, la meva conclusió -tant a la xerrada com en la recerca d’informació prèvia- és simple: són els usuaris els qui defineixen en cada moment cap on va la xarxa. Els que hi treballem, doncs, hem de fer les coses tant bé com sabem i proposar idees innovadores. I si als usuaris els agraden, tirarem cap allà. Sinó, haurem de buscar nous camins.

