Com que ja m’ho pensava, quan vaig demanar el canvi d’ADSL i línia a Orange, que tard o d’hora em quedaria sense connexió a casa, vaig preparar diverses alternatives; que sempre s’han de tenir a mà si algú necessita connexió:

a) Tenir una altra ubicació amb connexió (en el meu cas, Ono 6Mbps). És on he treballat aquesta setmana
b) Tenir prou senyal d’alguna xarxa d’un veí, i demanar-li la clau. Opcionalment, podríeu trobar-la sense demanar-li, però si són veïns i la situació és temporal potser no val la pena complicar-se…

Si tot això us falla, tingueu un mòdem (intern de l’ordinador) dels d'”abans”: Orange us facilitarà gratuïtament una tarifa plana de les de mòdem mentre no tingueu l’ADSL.

Arribats a aquest punt, demanem el canvi. Perfecte, “en cap moment us heu de quedar sense internet”, jurarà i perjurarà algun comercial. Ni cas. Si interessa, per preu i velocitat, no en feu ni cas.

Després de les trucades pertinents perquè el titular de la línia digui “Si”, uns dies més tard us quedareu sense internet. Telefónica rep l’ordre de baixa i us dóna de baixa. “Adéu!”.

En aquest punt, heu de trucar a Orange (no tenen cap número gratuït, però un 902 no és gaire car) al 902 012 220. Marqueu l’opció 2 -ya soy cliente-, després el número de telèfon sobre el que contracteu l’ADSL. Al següent pas, marqueu l’opció 1; i després la opció 2. Si no us ha passat el matí sencer, expliqueu que necessiteu connexió, que ja us han tallat la de Telefónica i que truqueu perquè us facilitin una tarifa plana per mòdem. Us donaran unes dades; a més de configurar-les, apunteu-vos-les que seran útils.

Ara ja podríeu connectar gratuïtament – fins que tingueu l’ADSL donada d’alta i el router a casa -. Però si sou afortunats i teníeu un router anterior (en el meu cas, el Zyxel 660 de Telefónica, una joia de màquina!) i teniu traça podeu intentar configurar el router:

Consideracions: si us atreviu a fer això, heu de tenir clar que potser us trobeu que necessiteu recuperar les dades inicials del router. Darrere del router hi ha un botonet RESET que si es deixa apretat 10 o 20 segons amb un escuradents, de cop apaga i encén totes les llumetes i deixa la configuració de fàbrica. També podeu necessitar una “actualització de firmware“, que ja és més “perillós” pels qui no saben què estan fent. Així que no sabeu què esteu fent, tampoc  us passeu remenant: jo ja us he avisat! 😀

Obriu la configuració per web del router. En general, http://192.168.1.1.

Introduiu l’usuari i contrasenya (si és de Telefónica i no ho heu tocat, l’usuari és 1234 i la contrasenya 1234).

Un cop dins de la configuració, a ADVANCED SETUP, cliqueu a l’opció WAN (que no LAN, sinó WAN, amb doble W :-D). És la quarta opció de la segona columna. Seguidament escolliu la opció WAN SETUP (la primera).

Ara és hora de fer algun canvi. Tingueu a mà les dades de la tarifa plana per mòdem que us faran falta. I comenceu:

Verifiqueu que Encapsulation és PPoE (amb E i no amb A), i que a Multiplex hi posa LLC. Busqueu la opció Virtual Circuit ID i canvieu només el segon valor, VCI, a 35 (abans havia d’estar a 32).

Ara baixeu a Login Information. Aqui és on necessitem part de les dades de configuració. A Service Name, deixeu-ho buit. A User Name hi heu de posar les dades que us han donat d’usuari de la tarifa plana, però sense el tros “_tppromo”, i afegint un “adsl” al final de tot. Per exemple, si l’usuari era:

conexi1234_tppromo@orange heu de posar conexi1234@orangeadsl

I la contrasenya, la que us han donat.

Finalment, queda fer un clic al botó Apply que hi ha a sota de tot i posar-hi paciència. En general, això pot tardar uns 4 dies en funcionar-vos, però us estalviarà l’espera del router Livebox mentrestant.

Això si: jo ara mateix funciono a 2Mbps, enlloc de a 20Mbps. No em queixaré, encara, perquè no tinc el router Livebox i he vist en fòrums que podria ser normal. Ja us ho explicaré quan tot el procés hagi acabat.

Per ara estic prou content: ja puc tornar a treballar a casa.

Home, Sweet Home!

Anuncis