Publicat a Nació Digital

Jo també tinc un bloc. Però com una gran majoria dels usuaris d’aquesta eina el tinc pràcticament abandonat. La feina, les tasques del dia a dia, les hores de descans… sempre tinc excuses per no publicar més d’una entrada cada dos o tres mesos. En realitat, però, la meva excusa principal és que tot el què he de dir acaba apareixent per altres vies.

Tot i això, esdeveniments com els Premis Blocs Catalunya posen de manifest que tenim una comunitat blocaire molt activa i, a més, amb una qualitat excepcional. Precisament aquest fou, ara fa quatre anys i escaig, un dels arguments de la creació del domini puntCAT: la presència del català a la xarxa era, i és, insòlita, tant en quantitat de documents com en qualitat dels continguts, i més si ho comparem amb la base d’usuaris que té en comparació amb altres idiomes amb molts més usuaris.

Un altre exemple n’és la Viquipèdia en català, pionera i aconseguint noves fites cada dia; amb un bon nombre d’articles i amb una valoració de qualitat també molt alta.

Em podria allargar molt més, però tots coneixem molts exemples que ens donarien aquesta mateixa imatge. Per tant, esforços com el Baròmetre de l’ús del català a Internet posen de manifest, sobretot, que malgrat que on hi ha els diners no sempre hi hagi intenció d’apropar els webs als catalanoparlants, es tracta normalment d’una manca d’informació i sensibilitat dels qui haurien de prendre aquestes decisions. Perquè els usuaris catalans som, si més no, creadors i consumidors de continguts exigents. Perquè nosaltres mateixos ens hi hem acostumat.

