Les companyies tecnològiques no passen precisament el seu pitjor moment. Malgrat la crisi, o gràcies a ella, és un dels seus moments d’efervescència. Però el cert és que tampoc lliguen els gossos amb llonganisses: Google, amb Larry Page al capdavant, ha començat una neteja de serveis i productes prou seriosa, amb el Google Labs com a darrera víctima, que preveu centrar els esforços de la companyia en un ventall més reduït de productes, centrant-se en aquells que tenen més sortida.

Mentrestant, a Twitter també han prescindit de quatre treballadors -xifres no massa grans, perquè en casos com Twitter no es tracta de superestructures, sinó de companyies més aviat reduïdes en el referent a personal en comparació amb el capital amb què treballen o estan valorades i la seva infraestructura de material.

Això si: no els van pas malament les coses. Apple ha anunciat uns resultats rècord en tots els àmbits, venent quantitats d’iPhones i iPads que no s’havien vist fins ara. Google, per la seva part, també està preparant millores a Google+, on preveu incorporar-hi suport per pàgines de negocis. I Microsoft aguanta els temps que corren malgrat vendre menys terminals amb Windows Phone 7 dels que esperaven en les previsions més pessimistes.

És una altra cara de la crisi. La de les empreses que, tot i patir-la, poden païr la situació i reestructurar-se amb serenitat. Potser per afrontar l’explosió de la que alguns qualifiquen com la “bombolla del 2.0”. O potser perquè ara tenen l’excusa perfecta per reduïr despeses i “tornar enrere”, després d’uns anys de fugida endavant.

Anuncis