És curiós que, en un correu que ha rebut des del blog, em demanin que faci “soroll” sobre un tema, quan aquest terme, “noise” en anglès, signifiqui més aviat quelcom negatiu, que dificulta la comunicació, en contraposició a un entorn “net”.

Entenc que, malgrat tot, es tracta d’un anàlisi d’algú, que no vol signar, i que pot tenir interessos personals o econòmics al darrere. Però m’ha servit, per ara, per aquesta reflexió.

Sense que serveixi de precedent, publicaré la petició tal com l’he rebut, i com l’hauran rebut altres blocaires. Perquè per una banda, és una visió sobre la situació de Cacaolat que pot ser interessant se llegir, i perquè no fa una crítica massa destructiva, sinó una argumentació. Desconec el motiu pel que no signa, però crec que els qui ho pogueu llegir teniu prou criteri per decidir i opinar si ho veieu encertat o no. Jo, desconeixedor de la situació “a fons”, em limito a reproduir-ho, i si creieu que teniu quelcom a dir-hi podeu enviar els vostres comentaris, o seguir l’usuari de Twitter @VullUnCacaolat.

Text del correu que he rebut:

Crec que un producte tant ben fet i tant popular com el Cacaolat ha tingut la mala sort de passar a ser part d’un grup empresarial que s’ha demostrat poc sòlid, però això no és pas culpa ni de la marca, ni de la empresa ni dels treballadors. Els mercats tenen aquestes bromes i així està l’economia…

Ara ens trobem amb quatre possibles compradors. La decisió final sobre quina empresa comprarà finalment aquesta marca tan popular està en mans del jutge Javier Fernández, però crec que la ciutadania té dret a saber-ne més i a expressar la seva opinió. Jo no hi entenc d’economia i d’empreses, però llegint les noticies trobo que són:

– Victory Corporate Turnaround. Darrera d’aquest grup hi ha Cobega, tal i com ja ha publicat Expansión. Hi havia rumors que hi hauria un “tapat” entre les opcions de compra, però no comprenc per què Cobega amaga les seves intencions. No tenen clar que volen fer? Potser Victory és l’encarregat de reestructurar l’empresa (ull treballadors!) i després passar-la “neta” a Cobega per que l’acabi de liquidar? Cobega està desmuntant la seva xarxa de distribució, és això només el que volen de Cacaolat?

-Capsa, central lechera asturiana. Si ja tenen làctics, el més possible és que es quedin amb la marca i es carreguin la plantilla per fer el cacaolat o qualsevol altre batut en algun altre lloc. La marca barateta i els treballadors al carrer

– No tinc clar que ha passat amb la oferta d’un grup de directius de Clesa, no sé si segueixen interessats o no, però la seva intenció de que la decisió es prengués a Madrid i no a Barcelona els hi resta (tota) credibilitat, al meu parer. Eneas Capital i Roures reenginering no han avançat a mullar-se com els altres, però ja sabem tots que cerquen: comprar barato i vendre a peces. I la plantilla?

– I ens queda Vichy Catalan, que per ara són els únics que han dit a les clares i en públic que els interessa la marca, el producte i mantenir la plantilla. Els primers que han posat calerons damunt la taula. No tenen làctics i la seva distribució és complementaria a la que té cacaolat, així que oli en un llum.

Els que volem mantenir els llocs de treball ho tenim clar: cal que Vichy Catalan compri Cacaolat, cal que el jutge els deixi. Per això fem enrenou a twitter (@vullcacaolat) i a facebook i per això us venim a emprenyar…

Ens ajudeu a que hi hagi soroll a la xarxa en favor de que sigui Vichy Catalan qui compri Cacaolat?

Moltes gràcies

Anuncis