Etiquetes

A la demarcació de Girona, en les generals de març de 2008, van votar unes 336.000 persones, el 68,7% del cens. Enguany, la xifra s’ha quedat en 311.000, el 63%. Gairebé 180.000 persones s’han quedat a casa. M’ha cridat l’atenció, però, l’increment del vot nul: si el 2008 era d’un 0,81% (2.736 vots), aquest diumenge va augmentar fins l’1,86%, amb més de 5.800 vots nuls.

I per Twitter i Facebook, n’he anat veient de tot tipus. Alineacions del Barça, acudits gràfics, moltes paperetes en un sol sobre, i fins i tot he sentit parlar de trossos d’embotit. De fet, hi ha hagut més vots nuls que per a Escons en Blanc (Eb, 5.209 i 1,7%). Per comparar, Plataforma per Catalunya n’ha tret 2.629, mig miler més que el PACMA.

Jo, temps enrere, pensava que els vots nuls eren de gent que s’equivocava. Que els vots fets “contra totes les opcions” a consciència eren els blancs. Que no sabies a qui votar? Sobre buit i “tira milles”. Però la imaginació ha dut les eleccions a un altre nivell, dins les minories: de 13 candidatures, només 5 han tingut més vots que els nuls.

Només volia constatar-ho: els meus coneixements de política són molt bàsics. Però enguany, fins i tot a les xarxes socials em van fer riure amb el poder d’imaginació d’alguns ciutadans. Alguns d’ells podrien ser guionistes de programes d’humor, o humoristes gràfics. D’altres, segur que són els que expliquen els acudits de la colla. Però, des de la meva humil cadira davant d’un ordinador, com a desenvolupador web, em pregunto si això no és simptomàtic, si no ens hauria de preocupar. Perquè molts analistes i polítics no n’hi han fet cap cas. Ni a això, ni al gairebé 40% d’abstenció, a jutjar per les festes i llàgrimes de la nit de diumenge.

Dades extretes de Nació Digital

Anuncis