Etiquetes

, ,

Twitter ofereix un resum dels termes més repetits en les darreres hores, anomenat “Temes del moment” o en anglès “Trending Topics”, abreviats amb les sigles TT. Es desconeix l’algoritme exacte que els duu a aquesta llista, però sovint hi aguanten més per la curiositat dels usuaris.

Aquesta llista, que podem veure a la columna dreta del web de Twitter un cop identificats com a usuaris, ens vol donar una idea de quins són els temes més populars en les darreres hores. Per fer-ho, Twitter disposa d’un algoritme que no ha trascendit, però que l’empresa afirma que serveix per detectar temes candents en un moment determinat, i no pas temes de llarg recorregut. Per tant, l’ús continuat d’un terme per part de molta gent el penalitzaria, segurament, a l’hora de mantenir-se durant un cert temps, tot i que això també garanteix que es vagin renovant.

Alguns d’aquests temes, però, són molt concrets -sobretot aquells relacionats amb fets concrets en programes de televisió, o amb notícies de durada curta. En canvi, s’extenen durant més hores. L’explicació? Sovint, molta gent, mandrosa, no fa clic sobre el terme per consultar els darrers missatges relacionats, sinó que només pregunta “perquè el tema X és TT?”. Llavors, la llista de missatges relacionats amb el tema, s’omple precisament de preguntes sobre perquè aquell tema ha arribat a la llista de temes del moment. El fet s’allarga, i els no tant mandrosos tampoc saben trobar algun missatge original per identificar-ne la raó: només hi ha preguntes sobre el motiu que ha dut la paraula a ocupar un lloc entre els 10 temes destacats del moment, i algun altre missatge dels que anomenaríem “off-topic”, que usen la paraula només per aparèixer a les llistes, però sense cap relació amb ella.

Això podria dir-se perfectament l'”efecte tafaner”. Enlloc d’aplicar-lo al Trànsit, on tant popular el varen fer, aplicat als Trending Topics de Twitter. I en català, que així elimina les possibles discussions sobre la seva traducció.

I per si voleu més informació, a Twitter hi ha pàgines on expliquen què són els Trending Topics i perquè alguns contenen un símbol # al davant, formant un “hashtag”.

Advertisements