Etiquetes

Feia dies que alguna en tramaven. Missatges a Twitter i Facebook que parlaven ja de “Girona 10” sense explicar-ne res, per anar obrint boca, fins aquest dimarts, en què es va presentar oficialment. Si encara no n’heu sentit parlar, a Gironainfo.cat també n’hem parlat: el cap de setmana del 14 i 15 de gener, hotels i restaurants de Girona oferiran nits, menús i fins i tot compres al mercat a 10 euros. I les reserves ja s’estan esgotant.

L’impacte directe del Girona 10 és evident: segurament hi haurà força més gent a la ciutat del què es podria esperar d’un cap de setmana així. Però també té un valor promocional important: Girona ha aparegut en tots els mitjans, i de ben segur que, a mitjà termini, això també es notarà.

Ara bé, també hem de tenir en compte un parell d’apunts que considero negatius, tot i que més que res a nivell “tècnic”: per una banda, els problemes que hi ha hagut en alguns casos per poder fer reserves, que han fet que, com sempre, es llegeixin més queixes que bones crítiques, perquè les queixes es publiquen, però quan tot va bé, no es sol dir res. El fet que els problemes siguin només en alguns hotels fa que, potser, s'”embruti” la imatge de la promoció, en general, quan la problemàtica es centra en un punt concret; i una possible solució hauria estat la preparació d’una “central de reserves” comú, gestionada per exemple per l’Associació d’Hostaleria de Girona, per aquest cap de setmana; podent així donar solució a possibles problemes concrets amb alternatives.

Per altra banda, també hi ha un problema diplomàtic: immediatament després de l’anunci em van arribar propostes d’amics per anar a dinar a algun lloc, en grup, aprofitant la promoció. Però just després se’ns anava confirmant que en alguns espais, sobretot petits, les reserves eren limitades (a 2 o 4 persones) per evitar que s’omplís de cop; i més, sobretot pels propietaris dels locals, per part de gent que ja sol anar-hi sovint: si bé és cert que tenim tot el dret a aprofitar la promoció, també és veritat que la idea deu ser promoure la ciutat i els seus serveis a fora; i precisament això deixaria als gironins en un segon terme: no s’adreça específicament a nosaltres; i potser som els que menys necessitem d’aquest tipus de promoció si hi ha una bona resposta de fora.

Sigui com sigui, cap dels problemes són prou greus: buscarem algun lloc per anar a dinar -potser per descobrir-lo, potser per provar la nova proposta que preparen per aquest cap de setmana-, i veurem com la ciutat, segurament, s’omple gràcies a una proposta interessant en temps de crisi.

Anuncis