Etiquetes

Ahir malauradament no vaig poder gaudir de cap de les propostes de la iniciativa Girona 10. És el què tenen les obligacions prèvies; que quan són a l’agenda, si no hi ha una causa de força major, t’has d’aguantar. Però vist això, vaig decidir intentar seguir el Girona 10, a estones, per veure com anava.

I pel què he vist, sembla que va anar prou bé. Algun problema amb el trenet Gerió (era gratuït amb les polseres blaves que tenen els qui han reservat algun servei pel Girona 10, no per tothom, i es veu que no tots hi estaven d’acord); però en general, repeteixo, sembla que no hi ha hagut massa queixes. Però remarco que “em sembla”, perquè si ens hem de guiar per la cobertura informativa, estem arreglats. TV3 va estar dissabte a la nit gravant a La Calèndula. Però al TN Vespre d’aquell mateix dia, el tema no es va ni tractar. En canvi, obria el telenotícies de France 3; que, per si sol, podria haver estat una notícia que TV3 podia donar. O podrien titular-la “Nosaltres no parlem de Girona 10, però els de fora si”. Ja se sap, podria treure un munt de dites populars, ara.

També m’ha sorprès que l’Agència Catalana de Notícies no n’hagi tret res; comptant que no vaig poder cobrir res ahir per Gironainfo.cat per les meves obligacions, creia que aquells que s’hi dediquen ho haurien tingut en compte. Potser van fer altres coses -malgrat que en tot el dia es van publicar 4 o 5 notícies, només- o potser tenien tots festa per celebrar el Girona 10.

M’ha sobtat, també, que el poc que he pogut veure a través de Twitter és, per mi, insuficient. O així m’ho sembla: la cerca de #girona10 em mostra uns resultats que, per una banda, són majoritàriament fets pels organitzadors de la iniciativa (que no és dolent, cal que dinamitzin, però que ocupin tant percentatge és senyal que hi ha poca participació externa). I de la resta, molts són de gent de Girona, a qui conec, i que ja coneixien els llocs que han visitat prèviament. Malgrat tot, entenc que qui hagi vingut a visitar la ciutat potser no està per enviar missatges a Twitter; així que el ressò probablement arribi més tard: ara cal esperar i veure, al final, quantes cancel·lacions hi haurà hagut, quin és el número real de visites aproximat que ha rebut la ciutat, o si realment s’ha notat al comerç en vendes. I avui si, segurament em podré escapar a veure els carrers de Girona. A veure allò que encara no m’han explicat alguns dels que s’hi dediquen. Malgrat que, d’altres, si que en parlin (Diari de Girona, El Punt).

Com a apunt final, no parlen del Girona10, però al 324.cat si que aprofitaven un missatge sarcàstic que vaig publicar a Twitter per omplir una notícia (imatge aquí, que la notícia ha canviat)

Anuncis