Etiquetes

, , , , ,

N’he parlat en algun altre apunt, fa temps. Que precisament jo tingui el meu bloc a WordPress.com, enlloc d’allotjar-me’l jo mateix, té una explicació pràctica i ràpida: no volia barrejar aquest espai amb la meva feina de cada dia. No soc un client meu, ja tinc compte de correu i no vull omplir espai d’un servidor que vigilo dia i nit amb el meu bloc personal. Però de tant en tant em pregunto si no hauria de canviar d’opinió. De fet, em passa sempre que intento canviar el disseny fart de veure frases sense traduïr. Si heu entrat en els darrers tres dies al bloc, hi haureu vist dissenys diferents. Abans d’ahir, el tema Enterprise. Ahir, un de diferent, i amb uns colors que no em convencien. I, de nou, el tema Enterprise, que és el que veieu ara. I potser encara hi haurà algun altre canvi. I això és per diversos motius:

– Per una banda, sempre que publico al bloc el veig. Per tant, em canso més ràpidament de veure sempre el mateix…
– A més, el número d’opcions que tinc a WordPress.com és força reduït. I si vull posar-ne un jo o canviar els existents he de passar per caixa, part que de moment prefereixo evitar.
– També us haureu fixat en la quantitat de frases en anglès barrejades amb les catalanes. Perquè, a WordPress.com, no puc fer les traduccions jo directament. I tot i que col·laboro en les traduccions, solen tardar força en estar validades, si ho arriben a estar.

Això, entre d’altres. El motiu principal és la gratuïtat del servei, i no és criticable ni molt menys: d’algun lloc s’han de treure el sou o els diners per pagar les necessitats de servidors, etc… més enllà del capital risc. I també és bo que hi hagi opcions professionals per qui les necessiti. Però això fa que, de tant en tant, pensi en si caldria moure el bloc a un domini propi, allotjat per mi mateix.

Problemes? Els de sempre: primer, el trasbals del trasllat. Després, que Google valora molt bé els blocs a WordPress.com. També cal tenir en compte que hi haurà gent que segueixi el bloc a l’adreça actual, fet que provocaria que haguessin de fer més canvis, als fils RSS, etc… I, la veritat, de moment em limito a deixar anar els meus pensaments aquí, i si hagués de perdre més temps en gestions que en escriure, tornaria a caure abandonat. Així que, per ara, us seguiré “sorprenent” amb algun canvi de tant en tant. Si tinc temps…

