Etiquetes

, , ,

L’aplicació de Google+ per Android fa temps que té la funcionalitat Instant Upload, per guardar totes les fotos del mòbil, només de fer-les a un àlbum privat a Picasa. La idea és molt bona, i en general sembla que funciona, però els problemes que hi he trobat fan que la nova versió de Dropbox, encara en Beta, sigui millor opció.

Els que em soleu llegir ja sabreu que utilitzo sovint els serveis de Google. De fet, el Picasa, per les fotografies, era un dels que no m’havien acabat de convèncer fins que Google va publicar l’aplicació de Google+ incloent-hi la funcionalitat “Instant Upload”, que penja les fotos que es facin des del mòbil a un àlbum privat de Picasa, a mode de còpia de seguretat, i per fer més ràpid el fet de compartir les imatges després.

Ara bé: hi ha dos problemes concrets, que no he aconseguit solucionar, i que han fet que desisteixi d’utilitzar-lo. Ni tant sols he pogut saber si estan relacionat. Partint de la base que, mentre s’actualitzi, no vull “desbloquejar” el mòbil (i, per tant, no tinc “root” ni puc instal·lar-li versions diferents de la oficial d’HTC del sistema operatiu), i per tant, vull actuar com un usuari normal, això suposa a més el problema afegit que si a algú més li passa, només puc respondre “a mi també”.

El primer problema ja ve de temps enrere: la galeria de fotos del mòbil “perd” imatges. Si un dia faig 10 fotos, potser l’endemà no n’apareix cap d’aquestes. I, en alguns casos, ni tant sols són a la targeta SD. En altres ocasions si, i poden tornar a sortir, o no, després de reiniciar el mòbil. És un dels comportaments més aleatoris que li he vist al terminal. I amb el temps he après a fer i compartir ràpid les fotos que realment m’interessen, “per si un cas”. Pel tipus de problemàtica, sembla que està més relacionat amb el sistema d’HTC (Sense) o la galeria que amb altres coses, però no podem descartar que els passi alguna cosa als arxius mentre es publiquen.

El segon problema és l’aleatorietat d’Instant Upload, que probablement estigui relacionat amb el primer, però tampoc tinc manera de demostrar-ho. De tant en tant, m’apareixen més de 100 fotos noves publicades a l’àlbum d’Instant Upload. Miro el mòbil, i està publicant de nou un munt d’imatges com si fóssin noves. Hi ha alguna fotografia que potser apareix 10 cops seguits. Evidentment, la meva idea inicial era anar repartint les imatges en altres àlbums, però l’intent d’organització ha quedat en una desorganització completa que fa que no em serveixi per res: perdria més temps mirant quants cops surt la mateixa fotografia, netejar-ho (perquè Picasa no és especialment ràpid, pel què he vist, en àlbums web)… potser algun dia m’hi entretinc, però l’objectiu no era sumar més “tasques pendents” a la llista de coses a fer.

Això si, al final he trobat el què podria ser la solució definitiva. Dropbox està treballant en una nova versió de l’aplicació, que podeu trobar als fòrums de Dropbox. Aquesta nova versió (amb aplicació per PC i Android) incorpora la funcionalitat de desar imatges directament des de les càmeres: en el cas d’ordinador, detectant quan se’n connecta una per USB i en el cas del mòbil, amb les fotografies de la càmera incorporada. Val a dir que aquestes, en les dues setmanes que fa que les tinc sincronitzades, no han fallat en cap moment. És més: hi ha fotos que, a hores d’ara, només són a Dropbox perquè han desaparegut del mòbil. Tant de bo, en casos anteriors on m’havia passat el mateix, no m’hagués refiat només de l’Instant Upload…

