Etiquetes

, , ,

En Salvador Cot ha publicat a Nació.cot (NacióDigital) un article amb el títol “Adéu, senyors dels mòbils“, on hi parla dels fets que han succeït aquests dies a Barcelona durant el Mobile World Congress. I m’ha sobtat algun comentari que hi he vist, com ara un de títol «el mòbil idiotitza» o un altre que parla -sense explicar- de les molèsties dels mòbils.

Respondre a comentaris així mai m’ha agradat: són curts, no argumenten res, i els seus autors m’acabarien dient que sintetitzi -que ja és una bona tasca, però jo escric també pel plaer d’escriure, per combinar paraules sense haver d’estar comptant, de tant en tant.

En tot cas, però, en ambdós casos s’està traslladant a un aparell un problema que és humà. El mòbil no idiotitza. Potser és l’ésser humà que l’utilitza, que és idiota, amb o sense mòbil. I el mòbil, per si sol, no causa molèsties. Les molèsties les causa l’ús que en fa el seu propietari.

Això és així de la mateixa manera que un cotxe no assassina, ho fa el seu conductor si atropella algú. Un cotxe transporta, i un telèfon mòbil, entre tantes altres coses, reprodueix, comunica i obeeix -quan funciona bé-, que per això són màquines.

Estic d’acord, però, que si que caldria estudiar bé alguns comportaments, potser. No m’agrada anar pel carrer i escoltar la música que algú té posada a “tot drap” al mòbil sense auriculars. Com tampoc m’agrada aturar-me amb el cotxe en un semàfor i haver de pujar el volum de la meva ràdio perquè només escolto la percussió del Peugeout 205 destartalat que tinc just al darrera. Tampoc m’agrada que una notificació del mòbil en forma de piulada interrompi una classe, però per això hi ha aplicacions que, per exemple, deixen el mòbil en silenci si es col·loca amb la pantalla de cara a la superfície de la taula.

Estem en un món de contrastos. I potser alguns no entenen que puc estar parlant amb algú a través del mòbil mentre estic amb ells sense haver de marxar 10 passes per poder escoltar el meu interlocutor amb el telèfon. Per això, entre d’altres, devien inventar el Whatsapp.

Anuncis