Etiquetes

, ,

La keynote d’Apple d’ahir en què va presentar les novetats del nou iPad no em va sorprendre massa. De fet, el què es va presentar va ser una posada al dia del producte, mantenint el preu; el mateix que es va fer amb AppleTV. Però això no vol dir que no valgui la pena, ep!

Però per un costat, hi tenim el nom. Què els devia passar pel cap per estar parlant tota l’estona del nou iPad? Se n’ha parlat molt en poques hores; alguns diuen que és una estratègia perquè la gent no vulgui tenir un “vell iPad”, d’altres asseguren que Apple està amagant el nom real (que s’especulava que podria ser iPad 3 o iPad HD).  La meva aposta és que, tal com va dir Tim Cook al principi de la presentació, Apple està redefinint una categoria de productes. El missatge em va semblar clar: és un iPad, i és de tercera generació. O potser el meu Ford Fiesta és igual al de fa 20 anys? En canvi es diuen igual. Per tant, es podria estar “actualitzant” el producte iPad sense massa problemes ni necessitat de canviar-li el nom o el model. Ara bé; si és així, tindrem al mercat un iPad acabat de sortir el 23 de març, i un iPad2 rebaixat perquè és més antic. Serà incompatible, més enllà del nou iPad, tenir dos models al mercat alhora?

Sobre les especificacions tècniques, la presentació ja va estar en la línia d’Apple: coneixem el processador gràfic, el gruix i l’autonomia de la bateria, però no creuen que ens mereixem saber el processador que duu o quanta RAM tindrà. És la filosofia d’Apple -que n’hi hagi prou per funcionar, tant fa quanta-. I no els sol funcionar malament. I menys quan, en realitat, el producte que es va presentar ahir, temes de noms a part, no deixa de ser una posada al dia d’un producte que ja funcionava: als EEUU i altres països podrà connectar-se a molta més velocitat -a l’Estat espanyol podria, si les operadores… bé, si hi hagués infraestructures suficients-; tindrà una millor resolució de pantalla – massa, segons alguns -; tot i les novetats la bateria tindrà la mateixa autonomia… i tindrà l’aplicació iPhoto, a més d’altres funcionalitats noves que probablement també arribin a algun altre dels dispositius mòbils -i no tant mòbils- d’Apple.

Evidentment, no sempre es pot inventar com es va fer al presentar l’iPhone, o l’iPad. Però no fer-ho no significa que s’estiguin fent les coses malament. També és cert que la presentació va acabar amb un missatge clar: ens queda molt per veure aquest 2012. Una clara -suposem- referència a la presentació del nou iPhone, que s’espera de cara a la tardor.

De fet, sembla que l’estratègia ara és presentar un producte molt renovat cada dues actualitzacions -o sigui, fer una “posada al dia” per, un temps després, passar a la “rentada de cara”. Si fos així, la propera de l’iPhone pot ser interessant. Ja ho veurem: el què si que també va deixar clar Cook és que l’iPad2 és un producte que funciona molt bé i del que la companyia n’està molt orgullosa. Així que també podem arribar a pensar que, si funciona tant bé, perquè tocar-lo més del compte?

– Potser us interessava una anàlisi més periodística? Ahir, durant la presentació, vaig escriure un article pel Canal Digital de Nació Digital. “Apple presenta el nou iPad”

Anuncis