Etiquetes

Per preparar el relat d’ahir, vaig escriure -com solc fer sovint, per això tinc el bloc ple d’esborranys-, dues versions una mica diferents del mateix text. Aquest en seria l’inèdit, al que anomenarem Cara B. L’altre, l’escollit, està publicat en aquest bloc i al de ServeisWeb.

Aquest dijous ha tingut lloc el segon TicketDay que l’empresa de Fornells de la Selva ServeisWeb organitza al VIT de Vic. Puntuals, a les 8 del vespre, engegaven les presentacions, de Valentí Freixanet (Biapum), Josep Alberti (Grera.net) i Ariadna Mateu (Haiku Studio, InnoValley, Imagine).

El primer en sortir a l’escenari va ser en Valentí, que va explicar el relat de la creació de Biapum, ara fa un any i mig. També va explicar perquè creu en els models d’aplicacions mòbils gratuïtes o amb publicitat: potser la gent deixa un euro de propina al restaurant, però no se’l gastaria en una funcionalitat del seu smartphone. El relat continuà amb exemples de les seves aplicacions, iniciades com a projectes propis fins a la seva professionalització.

Vint minuts després era el torna de Josep Alberti. Es va referir sovint a l’actitud de l’emprenedor vers el patiment que suposa ser-ne; la seva conclusió és que tenen un ADN especial. Poc preocupat per la crisi –la travessia del desert és un comú per molts dels qui han començat de zero algun dia-, i després de posar en marxa 10 empreses en els darrers 16 anys, ens va explicar algunes de les seves conclusions: cal creure en un mateix, trobar un bon equip i tenir clar que el camí és sinuós.

Finalment va arribar el torn d’Ariadna Mateu. El seu punt de vista està determinat per haver engegat una empresa, InnoValley, als Estats Units. La universitat americana, explicava, ensenya els joves a emprendre. L’error no és un problema sinó un pas més, la idea no té valor si no ha estat executada, la informalitat no treu la professionalitat i, sobretot, cal trobar la “tribu creativa”: l’equip, un element important en els casos d’èxit que ja fa temps que es van crear.

Va tancar l’acte un tast d’embotits de la xarcuteria Can Molas, de Vic, per amenitzar els intercanvis d’opinions posteriors: aplicacions mòbils, visions sobre l’emprenedoria, els invents d’InnoValley i la pluja en van ser alguns dels temes.

Advertisements