Etiquetes

, , , , , , ,

Sovint ens trobem que, sobretot en Android, la gran quanitat d’aplicacions de les que disposem per un terminal mòbil ens fa més difícil destriar-ne les interessants. Fa algunes setmanes en Joan Ayats em va preguntar per les meves 5 aplicacions imprescindibles, i dels resultats de demanar-ho a més gent, en va fer un apunt a elnuvol.cat.

Ara bé, segurament a tots els que ens va preguntar,el fet de dir-en només 5 ens va centrar en les més típiques: Twitter, Whatsapp, Facebook, Dropbox o Google Calendar van ser les cinc més triades.

En el meu cas, les meves preferències per recomanar es centren també en aplicacions concretes: utilitzo molt la de Twitter, així com la de Facebook, però sobretot la de GMail. Res difícil de trobar. Ara bé, de tant en tant hi ha aplicacions que val la pena provar. Uns quants exemples, alguns dels quals tot just estic provant:

– Zite: Si heu provat Feedly o Pulse coneixereu el tipus d’aplicació amb la que podeu seguir fils RSS (en general, notícies de blogs o pàgines d’actualitat) amb una interfície més còmoda. Zite no ofereix aquesta prestació, sinó que es centra en tenir una base de dades pròpia de webs i oferir-vos categories concretes en funció de les vostres preferències. Si no teniu massa problemes amb l’anglès, de moment sembla una bona opció. La podeu trobar al Google Play (ex-Android Market) o a l’AppStore, on hi és des de fa més temps.

– HeyTell: d’aplicacions com aquesta n’hi ha força, però és la que he provat, està disponible per iPhone i Android. Es tracta del concepte del “Walkie Talkie” (Push to talk). Esculls un contacte, prems un botó, i parles. I reps la resposta seguidament. Provat en 3G i Wifi, s’ha comportat sempre molt bé en condicions relativament favorables -en GPRS no he arribat ni a intentar-ho-.

– Bump: m’ha salvat en algun cas per passar algun element del meu Android a un iPhone fàcilment. Permet enviar arxius i elements a un contacte, tot fent un moviment amb el mòvil. El moviment en si és la part d’ornamentació, però sol ser fàcil d’explicar a gent que tindria problemes si hagués d’utilitzar FTP o trobar segons quines aplicacions.

I vosaltres, quines aplicacions soleu fer servir, que no siguin les més típiques?

Anuncis