Etiquetes

,

Aquest dimecres, mentre jo era per terres osonenques, van publicar Instagram per Android a Google Play. Així que, a l’arribar a casa i assabentar-me’n, em va faltar temps per provar-lo… -bona és la recompensa quan l’espera és llarga, he sentit a dir…

Així que després d’uns dies de proves, unes quantes impressions:

– Acostumat a aplicacions com PicPlz o Pixlr-o-matic, el primer que vaig pensar va ser que hi havia pocs filtres, poques opcions. Crec, però, que m’equivocava: és molt Apple… n’hi ha pocs, però ben escollits. Sol fer més ràpida la publicació: menys coses per provar i per pensar.

– Amb sis fotos ja m’havia convençut que Instagram és una xarxa social. Participació, molts dels usuaris que conec a Facebook i Twitter, fotos de prou qualitat -per ara-, comentaris, likes… A PicPlz encara és hora que, en els darrers mesos, trobi algú que no sigui un robot.

– Tot i que l’aplicació m’ha sorprès amb algun FC (Force-Close, error i tancament de l’app), el funcionament en general és prou bo. Suposo, però, que s’arreglaran alguns detalls que crec que estan una mica penjats: cal connexió per veure les notificacions, tot i que a la barra del telèfon avisi que n’hi ha. Així que no es poden veure “off-line”, es baixen al moment. Això no passa en algunes aplicacions. Per altra banda, l’actualització amb un botó a dalt a la dreta és diferent de les aplicacions majoritàries, que cada cop més fan servir l'”slide” (estirar, en el cas de Twitter o Facebook cap avall) per actualitzar. També seria bo que l’aplicació, sola, actualitzés alguns continguts, o que, a l’accedir a opcions, no recordés tant bé com havia arribat a cert punt, ja que tornar enrere després de cerques fetes des d’un perfil d’un usuari que em segueix, per exemple, m’ha obligat a anar tornant enrere per tornar a veure el meu perfil.

– També m’ha sorprès que el botó Menu no serveixi per res. Els usuaris d’Android -o, com a mínim, jo- estem acostumats a accedir a més opcions o a la configuració prement-lo. La manera d’arribar a la configuració és a través d’un dels botons de l’aplicació (que duu al perfil) i després, un altre botó a la part superior dreta. No em va costar trobar-ho, però potser algú es troba una mica descol·locat: el botó Menu podria fer alguna cosa, encara que imités altres funcions.

En general, però, guanyen les bones sensacions, malgrat que li falten detalls que potser s’aniran polint amb el temps. De moment, les primeres fotos m’han quedat prou bé, per ser un fotògraf més aviat pèssim. A veure si n’aprenc… 🙂

