Etiquetes

, ,

L’aposta de Google per competir amb Dropbox, Google Drive, ja és oficial. I tot i que no l’he pogut provar, si que he tingut l’oportunitat de llegir articles que, només veient les condicions del servei, han llançar ja les primeres crítiques.

I és que sembla que darrerament, el conegut lema de Google Don’t be evil (no siguis dolent) ja no “cola”, o com a mínim, no serveix per calmar els ànims dels usuaris. De fet, les condicions del servei adverteixen que al publicar un arxiu es cedeixen els drets de reproducció, allotjament, modificació i d’altres sobre aquest material, fins i tot després de donar-se de baixa del servei. Malgrat tot això, també cal tenir en compte que Google també garanteix que els drets de propietat intel·lectual segueixen sent de qui l’ha publicat.

Potser no cal alarmar-se. Fins ara, Google s’ha portat prou bé -dins el què se’n pot esperar- i probablement totes aquestes condicions siguin per curar-se en salut: allotjar arxius que poden ser confidencials podrien portar problemes, així que el millor és deixar clar durant el procés d’alta que no es pot jugar amb foc. Segurament, això els exoneri en casos de pèrdues o robatoris de contrasenyes, possibles errors que facin que es pugui accedir a comptes aliens o documents compartits incorrectament. I si bé aquesta hagués estat l’explicació més plausible fa un parell d’anys, ara certs usuaris s’espanten i critiquen la companyia californiana al veure aquestes clàusules.

Per una part, perquè l’estratègia de Google, sobretot amb Google+, sembla que és de “tot o res”. I en un escenari així no és massa estrany pensar que hi ha alguna cosa amagada al darrere dels textos legals. Per altra banda, els usuaris estem molt més conscienciats en temes de privacitat, i per això ara es llegeixen més les condicions -encara poc, potser- i es vol conèixer el perquè de cada punt, fent-ne un ressò més important.

Caldrà esperar per veure si Google hi diu alguna cosa més per aclarir-ho, tot i que a primera vista no ens hauria de preocupar excessivament. El que és evident, com ja passa a iCloud o com podem pensar de Dropbox, és que encara que ens assegurin que el material  publicat és nostre, un error com els de Dropbox que permetia accedir temps enrere a comptes d’altres usuaris els podria haver portat força problemes sense unes condicions adequades.

Jo, però, encara no he pogut provar Google Drive, així que tampoc sé si val tant la pena, malgrat que al mòbil, l’aplicació de Google Docs ja es diu Google Drive. Temps al temps.

Anuncis