Etiquetes

,

WordPress.com ha incorporat una nova eina per trobar blogs d’amistats de Twitter, Facebook o contactes de GMail. Fent-hi un repàs ràpid, però, m’ha sorprès la quantitat de gent que “ha provat” un blog -o ha creat diverses proves-, així com els que, entre 2009 i mitjans de 2011, van deixar de publicar.

Si teniu usuari a WordPress.com (perquè teniu o heu tingut un bloc o perquè hi participeu) podeu accedir a la nova característica Find Friends: http://wordpress.com/#!/read/find-friends/.

Des d’allà, donant permís perquè WordPress tingui accés als contactes de les xarxes socials, podreu veure els blocs d’aquells qui n’hagin donat algun d’alta. Tot i que, segurament, el resultat serà semblant al que he trobat jo: per una banda, molts blocs de prova, o només donats d’alta sense escriure-hi res; normal comptant que és un servei gratuït i que sovint s’utilitza més per veure com funciona que per utilitzar-lo.

També hi veureu molts blocs abandonats. Després de l’efervescència d’aquest sistema de publicació (que potser podríem ubicar entre 2009-2010, sobretot), el seu ús s’ha normalitzat i molts dels “microcontinguts” que abans anaven a parar en blocs ara es poden trobar a Twitter, i també podem trobar moltes alternatives als blocs creats per penjar-hi fotos: Flickr, Instagram, 500px…

Per altra banda, hi ha blocs “històrics”, per entendre’ns. Registres que es mantenen després que el blog esdevingués una web, o es traslladés a un domini propi. I, de tant en tant, s’hi troba algun blog com el meu, en actiu, però en percentatge eren pocs. Potser jo també hauré de canviar-me a un domini i allotjament propi. Tot i que, com sempre he dit, per ara diria que em val el què tinc…

Anuncis