Etiquetes

Ja he parlat en alguna altra ocasió de Klout, l’eina que ens dóna una mesura numèrica sobre la nostra “influència” a la xarxa. Amb el temps, però, el seu ús s’ha limitat a mirar aquest número, en general, més que a utilitzar l’eina, que també ofereix opcions.

Sembla, precisament, que els únics que es preocupen d’afegir “influencers” o de repartir +K són els Community Managers que, a més de la seva pròpia influència, miren de gestionar la dels perfils dels que s’encarreguen. I si, de tant en tant, m’arriba algun +K perdut d’altra gent, o hi ha alguna alta d’usuari nou per la que Klout m’avisa.

El valor de Klout segueix sent important en determinats sectors i moments, però sembla que a poc a poc l’ús de l’eina es refreda -potser fins que tornin a anunciar algun canvi d’algoritme sonat-. Com ja sol passar amb totes les “eines 2.0”, tenen una explosió inicial amb molts usuaris i, normalment, després es van normalitzant. Un exemple clar i ràpid d’això seria Google+ i els usuaris actius; mentre que una eina que ha superat expectatives seria Facebook que, malgrat tot, també ha vist usuaris donar-se de baixa.

En tot cas, em sembla bé que Klout vagi fent la seva i calculant, però que, per aquí, la importància la donin els fets més enllà d’un valor orientatiu, que pot servir a nivell d’informació si valorem també la qualitat del missatge. Mentrestant, potser veurem sorgir algun altre algoritme interessant o ens seguirem refiant d’un valor que pot caure 4 punts en una setmana i recuperar-los en un dia…

 

 

Advertisements