Etiquetes

,

Sovint la gent ignora certes normes d’ús de serveis gratuïts a la xarxa, fins que, en algun moment, perd tota la informació de la que hi disposava precisament perquè li han bloquejat el compte per incompliment. I, després, tot són queixes…

La veritat és que en el cas de Facebook, el més ràpid de veure són els perfils d’empresa. Queda clar i s’ha repetit centenars de vegades, els perfils són única i exclusivament per persones mentre que les empreses han de crear una pàgina. No seria el primer cop que veig un perfil amb 2 o 3 mil amistats desaparèixer, tota la feina de promoció perduda… per no haver creat una pàgina. I encara hi ha un problema afegit: l’opció de passar de perfil a pàgina no és del més efectiu que es pot trobar, i he vist casos on s’han perdut les amistats. Si llegim i comprenem l’ús de les eines, podem millorar-ne la gestió.

L’altre incompliment típic de normes de Facebook fa referència als “concursos”. Facebook prohibeix basar un concurs en quants M’agrada té una fotografia, per exemple. Només cal que llegiu l’apartat final (E. Promocions) de les condicions de pàgines a Facebook. Quedareu sorpresos, potser. Ara, que hi hagi institucions o professionals a qui tant els fa tot això i tiren pel dret és, precisament, el què em sorprèn a mi. Saltar-se les normes és una bona manera de donar exemple? Per no parlar del moment en què es pugui arribar a perdre un compte que, si s’ha gestionat correctament en altres àmbits, tindrà al darrere un munt de temps i promoció que s’haurà perdut en el no-res.

Advertisements