Etiquetes

,

Fa uns dies parlava de les normes de Facebook, referents sobretot a pàgines d’empresa. I en només dos comentaris, va quedar clar que és un tema que pot donar per molt més…

I és que, d’entrada, cal que tinguem en compte que es tracta d’un servei gratuït, en la majoria dels casos. No cal que parlem només de Facebook, podem afegir-hi Twitter, Instagram i molts d’altres. Un robatori de contrasenya, en aquests casos, pot convertir-se en un malson.

En general, però, hem de veure-hi els avantatges i els inconvenients. Si bé les limitacions -en lletra petita, que sovint porten a sorpreses per desconeixement- són grans, el resultat equivalent d’una promoció a Facebook mitjançant un concurs, amb el ressò que pugui tenir, sense passar per Facebook, seria de ben segur un pressupost inassumible per molts dels qui fan ús de Facebook per aquests concursos. De fet, si se’n fa ús és, precisament, perquè el cost de la infraestructura tècnica és -o tendeix a- zero.

Però, ep! No ens enganyem: el resultat d’un concurs a Facebook són amics a Facebook. Tant fa si ho fem sense complir les normes, o seguint-les i utilitzant una aplicació concreta per dur a terme el concurs -ja que això si que s’acceptaria, amb eines com EasyPromo. I, en canvi, una promoció que es porti a terme fora de la xarxa social pot donar-nos informació addicional, com adreces de correu electrònic, telèfons mòbils o altres dades que puguin ser útils per a una determinada promoció. Aquest cas, però, també durà a les complicacions legals de la protecció de dades: és assumible, però suposa més feina.

Quina és la solució? Segurament, mentre Facebook no es posi seriós de veritat amb aquests temes, es seguiran fent concursos en base a un M’agrada a una fotografia, o a fer-se amics, i es publicaran els guanyadors al mur -que en teoria, no es pot fer. I el dia -si arriba- que Facebook decideixi penalitzar-ho de veritat, llavors sorgirà alguna altra opció prou popular que tothom farà servir… mentre sigui gratuïta.

Advertisements