Etiquetes

, , , ,

Potser en cert moment de 1982 el meu futur va quedar marcat per coincidir -més o menys- la meva arribada al planeta blau amb els primers ratolins de Microsoft. Potser tot això és una bajanada -que ho és-, però m’ha servit per trencar el gel i començar tractant el tema…

El cert és que 30 anys és molt de temps, però m’ha fet gràcia comprovar que Microsoft va començar a treballar en l’àmbit del maquinari el 1982. Des de llavors, s’han dedicat bàsicament a ratolins, teclats i webcams. De fet, una cosa que m’agradaria intentar recordar algun dia és el meu historial de ratolins, comptant també que el primer ordinador que tenia, jo, no en duia, d’això.

A l’esquerra hi podeu veure un exemple dels primers models de ratolins que va comercialitzar la companyia de Redmond. En tot cas, de Microsoft n’he tingut relativament pocs -bàsicament, he utilitzat els de Logitech, no per preferències especials sinó perquè per norma han arribat a les meves mans quan els que venien amb l’ordinador fallaven per un o altre motiu. Fins i tot, durant força temps, vaig utilitzar un trackball.

Els de Microsoft només els havia provat, si mal no recordo, al Centre d’Informàtica d’Osona, on si que hi tenien ordinadors més moderns – d’allà també en recordo en Carles Serra o en Josep Armengol, que van ser els qui van despertar-me la curiositat per això de la programació o l’animació per ordinador.

M’agrada, de fet, escriure sobre aquestes coses perquè, com ja em va passar amb els jocs d’anys enrere, em poso a buscar i trobo, per exemple, el logotip del ja desaparegut Centre d’Informàtica d’Osona:

Us parlava del trackball, també, abans: és un ratolí invertit, amb la bola a la part superior per moure-la amb els dits enlloc de desplaçar-lo per sobre la taula. No era un mal invent, i, la veritat, durant un temps em va anar molt bé. Voleu veure’n? Trackball a Google Images. El que vaig tenir era dels típics, amb la bola al centre i els botons als laterals, tot i que en algunes imatges n’hi ha de més semblants a un ratolí, per la disposició dels botons. Per tots els gustos…

Anuncis