Etiquetes

, ,

L’accidentada sortida a borsa de Facebook (amb valors que ja ronden els 30 dòlars després d’haver sortir a 38) ha estat seguida per una sèrie de rumors que marcarien el camí del futur de la companyia.

Poc després de sortir Facebook a borsa, el seu fundador, Mark Zuckerberg, es va casar. Potser perquè ara l’empresa ja cotitza al Nasdaq, s’ha parlat de molts diners gastats en aquesta cerimònia, que en altres circumstàncies hauria passat desapercebuda. La mateixa sortida a borsa té encara punts foscos: perquè ha caigut gairebé 10 dòlars en una setmana?

I no només això: llegia, aquests darrers dies, diversos rumors -que encara no he vist del tot confirmats- i que ens podrien deixar entreveure quin és el camí futur de Facebook: volen assemblar-se a Google.

Per una part, hi ha la possible adquisició del navegador Opera per part de la xarxa social. I, per l’altra, la contractació d’ex-treballadors d’Apple per part de Facebook, per treballar en un hipotètic mòbil de la companyia, el Facebook phone.

Cap on ens porta això? La xarxa social ja té els usuaris. I potser li costaria rendibilitzar-los. Així, intentant aprofitar la marca, i donant-los serveis de valor afegit a través d’un navegador, es triplicarien els suports publicitaris, i augmentarien els ingressos: els mòbils serien maquinari per vendre que primer hauria de cobrir la inversió inicial -si no es tanca alguna adquisició de companyies fabricants, o es subcontracta aquest procés.

Quin camí recorda? L’oposat a Google. Primer va ser el navegador Chrome. Després Android, el sistema operatiu per mòbils, seguit pels terminals que s’ha anat fent fabricar -primer HTC, després Samsung, …- i l’adquisició de Motorola. I, finalment, Google+, la “xarxa social” del gegant californià.

És això el què vol fer Facebook? Un mòbil connectat amb Facebook Camera, i que pugui despreciar Android? I un mòbil de Facebook duria Android? Potser, vist que Microsoft hi té força a dir, el veuríem amb Windows Phone.

Haurem d’esperar per veure quins dels rumors són certs, i què fa Facebook ara. Potser tot és una cortina de fum, però en realitat, té sentit que, per intentar agradar als inversors i utilitzar els diners que li poden arribar, la companyia necessita quelcom més que una xarxa social d’ús gratuït. Encara que hi hagi molta gent…

Anuncis