Etiquetes

,

El primer que em va venir al cap tot veient per primer cop la pometa del meu iPad van ser, evidentment, quines serien les aplicacions que hi instal·laria. N’hi havia moltes que volia tenir però tampoc em podia guiar només per les que hauria volgut a Android… Així que és bo fer una tria…

Tot just estic començant a explorar-ne moltes, però pel què he llegit, pel què ja en sabia i pel què he pogut veure aquests dies, n’hi ha algunes que sembla que ja tenen un lloc fix en la memòria -fixa, també, que no es pot treure ni ampliar fàcilment- de l’iPad.

Flipboard No sé si ja la coneixeu o no, però fa temps que hauria d’haver arribat a Android. I un cop provada i feta funcionar, és, per mi, la millor aplicació per “convertir” allò que publiquen els nostres contactes de les xarxes socials en una revista. Amena, ràpida de fer servir, divertida i amb una bona interfície. La veritat, és una bona sorpresa.

Facebook Si, l’app de Facebook per l’iPad no té res a veure amb la d’Android. Va prou ràpida, i funciona com la majoria d’aplicacions per iPad, així que és bastant senzill d’utilitzar. No descobreixo res, però em va sorprendre al provar-la després d’haver-la vist córrer en Android…

Snapseed Un bon editor d’imatges: del que us podríeu trobar en qualsevol mòbil o tablet, no n’espereu pas un Photoshop mòbil. Però compleix bé i és prou ràpid.

Google Earth Sempre he pensat que veure’l funcionar en una tablet -per mida de pantalla i per forma d’utilitzar-lo- és la millor manera. I si ho proveu, ho entendreu.

Evidentment, també cal instal·lar Twitter, si l’utilitzeu, està tot molt ben integrat. I, com a sorpresa, tinc les versions per iPhone tant d’Instagram com de Foursquare, que podrien estar bé en mode tablet complet.

Si voleu mirar-vos la xarxa wifi, proveu Fing i us mostrarà els dispositius que hi ha connectats. També l’havia provat ja a Android, aquest, i no canvia gaire.

Ara bé, a mida iPad no m’acaben de convèncer els Angry Birds o el Temple Run. Tenen més sentit en un mòbil, o potser és perquè així els he conegut jo. En canvi, jocs com el PES2012 o el GTI Ed. 35 són gratuïts i prou divertits per passar una estona.

No hi podia faltar, per acabar, alguna app de les que es dediquen a buscar ofertes a l’App Store. N’hi ha moltes, però de moment la que més m’agrada és Appsfire Deals.

Evidentment, he de provar més apps, algunes de pagament que ja tinc pensades… però això seria un bon set de proves del principiant. Sense oblidar, si ja les feu servir, eines com Dropbox Evernote, que segur que us aniran força bé.

Ah! I tot i que temia la falta de Flash… de moment no ho he notat. De fet, he “trepitjat” poc el Safari. Ja us ho aniré explicant, ja…

