Etiquetes

, , ,

Ara que tinc un iPad ja segueixo les presentacions d’Apple amb una altra cara. Esperant el “One more thing” que sembla que no acaba d’arribar. De moment, Apple va seguint un full de ruta, potser massa ben marcat.

Anem a pams. Podeu veure’n el resum que en vaig fer -en to més neutre- pel Canal Digital de Nació Digital.

Tot va començar amb algunes millores als Macbook Air (la meva debilitat per Apple són aquests portàtils) i els Macbook Pro. I uns nous Macbook Pro amb pantalla Retina i fins a 16Gb de RAM, unes màquines que em van deixar glaçat. Això si, aquestes, les que m’agradaria més tenir, comencen en preus de 2.200 dòlars cap amunt. I les millores dels altres Macbooks no incorporen pantalla Retina, així que de ben segur que en 2-3 anys ja seran models vells dels que no se’n faran més. Potser, per tant, fora dels qui no es preocupin pels diners o dels qui el necessitin amb urgència, potser és millor esperar a l’evolució dels nous Macbook Pro -com amb els iPad o els iPhone, segur que la “primera fornada” es pot millorar, tot i que marquen un camí per tota la indústria-.

També es va parlar del sistema operatiu per Mac, l’OS X en la versió Mountain Lion. Com que no el conec tant a fons, no estic tant qualificat per opinar. En tot cas, el tipus de novetats que s’hi inclouran són les que ja s’esperaven: el sistema operatiu per ordinadors tendeix a assemblar-se més al de dispositius mòbils, compartint-hi funcionalitats i fins i tot continguts.

La novetat que es va deixar pel final era la que tothom donava per segura: el nou iOS6. Nova versió del sistema operatiu per iPod, iPhone i iPad, de la que sembla que els entesos n’esperaven més. Integració amb Facebook -més enllà de l’app-, com ja passa amb Twitter, l’arribada de Siri als iPad 3 (“new iPad”) i la possibilitat d’utilitzar-lo en castellà… tot això i més, fins a 200 novetats, a la tardor per la gent normal. De moment està disponible en versió de proves pels desenvolupadors d’aplicacions, perquè puguin anar-se preparant. Com a punt fort, els mapes. Que si, que pot ser molt “guai”, però són novetats secundàries. Renovacions d’aplicacions. D’això, Google, en una presentació, ni en parlaria. Ja va demostrar, tot intentant donar “bombo” a les novetats del Google Earth, que no en sap, de fer teatre així. Una aplicació de mapes és una aplicació de mapes.

En tot cas, són actualitzacions, en general, esperades. Algunes d’elles, sobretot a nivell de programari, han quedat per sota de les expectatives més optimistes. Jo em quedo amb que l’iPad s’haurà d’esperar fins a la tardor per tenir l’iOS6 (que els meus amics amb el primer iPad ja no podran provar), i pensant que el nou Macbook Pro arriba com a germà gran -i car- de tots els altres, però com a aquella màquina que a molts ens agradaria, si més no, provar. Que comprar-la, a segons quins preus, per mi encara no és una inversió ni molt menys justificada. Però tot això ja donaria per un altre apunt.

Anuncis