Etiquetes

, , ,

Evidentment, tots intentem utilitzar serveis gratuïts per les tasques més personals (Spotify o Dropbox, per exemple). També busquem abans una aplicació gratuïta que ens permeti com a mínim veure-la i provar-la que no pas una opció de pagament. Per molt barata que sigui, si he d’anar fent proves a un euro, la broma deixaria de sortir-me a compte.

Però malgrat tot, hi ha serveis que, al final, et convencen perquè els acabis pagant. Us posaré un exemple, el de Dropbox. No és el primer cop que en parlo per fer-ne bona “propaganda”, i el cert és que, amb un pla gratuït (2Gb d’inici, però es pot augmentar, i amb el temps i una canya jo he arribat als 16,8Gb sense pagar) és perfecte per la majoria d’usos que se’ns puguin ocórrer en un servei d’emmagatzematge al núvol: des de la darrera actualització, tant a Android com a iOS guarda les fotografies i vídeos automàticament, fent-ne còpies de seguretat quan escollim: via wifi o 3G+wifi. A això cal sumar-hi les carpetes compartides: he deixat d’enviar arxius llargs per correu electrònic o necessitar un FTP “personal” ja fa temps. I el millor és que, malgrat tot, l’opció de pagament només acabaria servint per augmentar un espai que, per ara, no ocupo ni al 50%. Però si hi tinc 7 o 8 Gb d’informació, potser algun dia acabi arribant als 20, o als 50. I per un servei així no em faria ràbia pagar 10 euros al mes, si fos necessari. Tot i que, evidentment, mentre no ho sigui, seguirem amb l’opció gratuïta.

Un altre dels serveis pels que ssempre he pensat que en algun moment o altre podria acabar pagant és Spotify. Però encara no ho he fet. Potser perquè, de moment, tinc una col·lecció musical prou completa com per passar amb el Compartir en casa de l’iTunes amb l’iPad. Però el concepte de Spotify, i el seu preu, són molt interessant, també ho he dit moltes vegades.

El què no sé, per exemple, és si ara pagaria per tenir més espai a Google, amb el Google Drive, per exemple, perquè això ja ho faria a Dropbox. És obvi que si fos necessari pel GMail, llavors potser seria el que menys em pensaria. Tot i que sempre que he superat el 50% de l’espai he fet “neteja”, i molts dels adjunts que ocupaven massa espai ara són a Dropbox, per alliberar espai a GMail…

Val a dir que Google ofereix molts bons serveis gratuïts, però que, a poc a poc, excepte el GMail i algun altre dels clàssic (Maps o el traductor), he deixat d’utilitzar la resta. A Google+ només hi entro des del mòbil per veure qui m’ha afegit quan m’arriben els avisos, i invariablement són empreses o spam. El Google Instant Upload (que feia el mateix que Dropbox, desar còpies de fotos i imatges a Google+ Photos) el vaig descartar després d’innumerables fallades que provocaven que, en 3G, es “descomptés” i tornés a publicar les 500 fotografies i 50 videos que hi ha al mòbil. El primer cop li vaig perdonar. A la cinquena ja va ser la última.

És cert, doncs, que si l’objectiu de Google és “centrar-se” en menys productes però millors, potser hauria de començar per tornar enrere, abans de començar amb Google+. Com a mínim em recuperaria pel Picasa, que ara ja també he deixat de banda a l’integrar-se amb Google+: no m’ha acabat de convèncer la nova interfície.

Anuncis