Etiquetes

, , ,

Microsoft ha començat a donar pistes del seu canvi d’estratègia. Mira a Apple, treu una mica -no gaire- de pit i presenta -o pre-presenta- la seva tablet Microsoft Surface amb l’objectiu de restar-li quota de mercat a l’iPad. Però ja podran?

En primer lloc, molt en la línia de Microsoft, la seva presentació no va ser una keynote d’Apple, precisament. Van anunciar unes tablets, que estaran quan estiguin (quan aparegui Windows 8), amb el nom Surface, heretat d’un sistema de control tàctil que havíem vist anteriorment en demostracions de la companyia. I no es van donar preus.

Microsoft innovant? Seria estrany, pel què hem vist darrerament. D’entrada, no massa. Hi haurà dues Microsoft Surface, una de més senzilla amb Windows 8 RT, i una de més potent que podrà arrencar Windows 8 Pro. Es vendran amb un llapis tàctil, funda i teclat. Sí, teclat. De fet, Microsoft deu voler reviure -o rememorar- el llançament de les Tablet PC a principis de segle (2001-2002). Els detalls, si us hi fixeu, és el què va diferenciar l’arribada del Tablet PC el 2001 i de l’iPad molt més tard…

Podrem, doncs, veure en algun moment la “lluita” de Surface contra iPad? Probablement el preu del Surface sigui inferior -però potser Microsoft vol prendre més exemple d’Apple, no ho sabem encara. Però també és probable que li falti maduresa al conjunt. Fins i tot a les companyies per enfrontar-se directament, quan fins ara semblaven tenir un rival comú, Google, que sembla que cada cop més evita les confrontacions directes i es dedica a “lo seu”.

Jo, personalment, havent provat tablets Android i iPads, no veig clara l’entrada de Microsoft a les tablets amb el Windows 8. Bàsicament perquè arriba, de nou, molt tard. Ja hi ha preferències escollides, mercat ocupat… menys que en els telèfons mòbils, però el Windows Phone 7 continua tenint una presència testimonial. I sent de Microsoft, tothom n’esperava més…

Anuncis