Etiquetes

, , ,

Des d’ahir a la tarda tenim, a casa, un Macbook Pro de 13″. Té la -no gaire- difícil tasca de substituïr un portàtil de 17 polzades Dell amb Windows Vista, del que ja en té tota la informació. Per si us fa cosa això de les migracions, us en faré cinc cèntims de la meva…

Evidentment, el primer pas de tots és arrencar el Macbook Pro. Però en aquest pas jo ja hi tenia dubtes: venia d’un iPad, que solc utilitzar jo, tot i que el Macbook és per casa, de manera que no sabia si configurar-hi el meu compte d’iCloud o fer-ne un de nou. Però no patiu: això no és una cosa que ens hagi de preocupar per ara. L’únic cas rellevant seria, en cas de tenir aplicacions comprades, per utilitzar-lo en iPads o iPhones.

De manera que la primera arrencada va ser fent més o menys cas de les opcions per defecte. Sobretot, no ho oblideu, el teclat que heu d’escollir en aquests casos és el que ve seleccionat, Español-ISO. No el confongueu amb l’opció español.

Per la resta, no hi va haver gaires problemes. Bé, si, un: per sincronitzar l’iCal amb el Google Calendar, que vaig haver de configurar a mà -no sé si perquè ja és així o si hi havia algun condicionant a tenir en compte. Per fer-ho, vaig trobar informació detallada a l’ajuda de Google Calendar, en anglès (trieu iCal i iCal 5.0). El Mail es va configurar amb el compte de GMail, i els contactes (Agenda), també, després d’anar a les preferències, opció Comptes i marcar, a Local, l’opció de Contactes de Google.

Un cop engegat tot, era l’hora de les actualitzacions: més de 700Mb de sistema (actualització del Mac OS X i alguna opció més), més el GarageBand (500Mb), l’iMovie (1,4Gb) i l’iPhoto (950Mb). Així que paciència… tot i que va anar prou ràpid, i l’actualització de sistema també es va aplicar en menys de cinc minuts. M’esperava un procés més llarg, potser pel record d’instal·lar algun Service Pack…

El següent va ser instal·lar Photoshop i Lightroom. D’aquest últim, en volia importar els catàlegs i els presets. I va ser tant fàcil com seguir algun dels molts tutorials que ho expliquen (per exemple, aquest) per saber quins arxius havia de traslladar. Ara bé: com entro a una carpeta concreta des del Finder de Mac? Deixant apretat el trackpad sobre la icona del Finder, apareix l’opció “Ir a carpeta”.

Amb tot això, ja només em quedaven alguns detalls: aplicacions, sobretot, i una mica de personalització. Vaig aprofitar per crear més d’un compte d’usuari: un per convidats -així poden obrir-se Facebook i altres sense desconnectar els de sempre-, i algun altre amb permisos d’administrador, bàsicament per tenir-hi el compte d’iCloud creat nou i el de l’iPad per separat, i poder tenir més d’un “perfil” diferent per la configuració de certes aplicacions.

He d’agraïr també l’ajuda de l’Albert, que em va aconsellar instal·lar-me l’Alfred (una millora de l’Spotlight, la cerca del sistema), així com Macfuse (accés a discos NTFS) i Perian (pels còdecs de vídeo). També he instal·lat algunes aplicacions: evidentment, el navegador Google Chrome, Spotify, Evernote, Dropbox, Twitter… però segurament me’n falten. I també em falta temps per buscar-ne, així que, amb els dies, segurament publiqui alguna entrada explicant quines he provat. Temps al temps!

Per ara, però, val a dir que, des del punt de vista d’un usuari de PC de sempre, no he trobat massa problemes amb el canvi a Mac (tot i que, bàsicament, segueixo utilitzant el PC de sobretaula per treballar). Només cal acostumar-se a algunes combinacions de tecles (que ja tinc massa memoritzades de Windows) i al trackpad multitàctil i els gestor amb dos, tres i quatre dits. Que, malgrat que pugui semblar difícil, ja he començat a fer servir i, la veritat, són força útils. Així que de moment el veredicte -després de molta configuració i relativament poc “ús”, com a usuari- és prou satisfactori. Com ha de ser!

