Etiquetes

,

Avui és Sant Miquel. Sant Miquel dels Sants, patró de Vic. No és el meu sant, cert, però si que ho és de la majoria de Miquels de la plana… així que ja ho sabeu: però no us confongueu, que hi ha un altre Sant Miquel a finals de setembre.

Com cada any, per aquestes dates, arriba gent al bloc tot buscant “Sant Miquel dels Sants”. Segurament a algun dels apunts antics sobre la Festa Major. És per això que, si m’ho permeteu, us torno a enllaçar algunes pàgines que us poden interessar si busqueu informació sobre la Festa Major de Vic.

Programa de la Festa Major (2012, PDF)
Agenda d’activitats (Ajuntament de Vic)
– La Festa Major, a Osona.com
– Qui fou Sant Miquel dels Sants (Viquipèdia)

És curiós, això de Google. Buscant coses com “Festa Major de Vic Sant Miquel”, la gent arriba aquí i es troba sense gaire  informació… En tot cas, espero que amb apunts com aquest, aporti com a mínim una mica d’ajuda.

Posats a fer comentaris, també m’ha sorprès que el web de l’agenda d’activitats de l’Ajuntament de Vic («capital de la Catalunya catalana») tingui una adreça http://www.vic.cat/EVENTS. Quan podria ser agendaesdevenimentsactes, però com a mínim que fos una paraula catalana i correcta…

També vull ajudar als Miquels que som o hem estat de Vic i no celebrem el sant per Sant Miquel dels Sants. Potser només era jo, ep! Però a la majoria de llocs, el dia de Sant Miquel és el 29 de setembre, Sant Miquel Arcàngel -coincidint amb els Rafels i Gabriels-. En canvi, a Vic, dir-te Miquel vol dir, automàticament, celebrar el sant a primers de juliol. De fet, durant tots els anys que vaig estar empadronat a Vic, vaig rebre puntualment, cada any, una carta de l’Ajuntament amb una targeta de visita de l’alcalde signada, i un text -cada cop més difícil de llegir, de Girbau a Codina- que presumptament deia “Felicitats”.

Tot i que temps enrere solia explicar-li això a la gent, al final ja m’hi vaig acostumar. Així que no us sorprengui que, em feliciteu el dia que em feliciteu, em limiti a donar-vos les gràcies. Segurament, tot això, ni us interessa, així que tampoc us he d’atabalar explicant-ho cada cop que algú em felicita per Sant Miquel dels Sants.

És més: com si jo hi creiés, en els sants…

Anuncis