Etiquetes

, , , , , , ,

Com sempre que s’acosten les vacances d’estiu, el bloc queda en Stand-by: s’ha d’acabar feina abans de vacances i, un cop feta, sempre és bo desconnectar.

Així que ara em toca desconnectar una mica. Potser aprofitant aquesta desconnexió trobaré a faltar escriure alguna cosa i publicaré novetats, però no hi posaria la mà al foc. Així que, per ara, us deixo amb un petit repàs de temes dels que m’hauria agradat parlar, però que el temps no em va deixar:

El divendres 13 de juliol es va celebrar l’Instameet Girona, una trobada d’usuaris d’Instagram al Molí de l’Escala. Cal felicitar els organitzadors i recordar que al Molí de l’Escala  hi ha ara la primera plaça dedicada als usuaris d’Instagram! Teniu un bon recull de reaccions a la pàgina de l’esdeveniment de Facebook.

També vull tenir un record per tots aquells que aquests dies han patit per algun incendi. En especial, els dos que he viscut de més a prop: el del Lluçanès -que va afectar sobretot Sant Feliu Sasserra- que vaig seguir amb atenció, i el de l’Alt Empordà, que avui  ha quedat controlat, i del que poc me’n queda per dir: podeu veure entre Nació Digital i Gironainfo tot el què en sabíem en el seu moment, seguint-lo tant com podíem.

Canviant de tema, HTC ha anunciat que finalment no actualitzarà els HTC Desire HD a Android 4.0. Ja pot ser, que no s’hi vegin amb cor: són un fabricant de mòbils, no pas una empresa de desenvolupament de sistemes operatius per aquests dispositius, i ho han demostrat prou bé. Però menystenen massa els clients, entre HTC i les operadores. Perquè amb el Desire HD, ja és el segon mòbil HTC (el primer va ser el Dream) que deixa de tenir suport oficial de noves actualitzacions al cap d’un any. Comptant que el seu preu, comprats lliures, pot igualar-se al d’un portàtil, això em fa pensar que no són una bona inversió.

En tot cas, vaig trobar per aquests móns una cosa anomenada “Advanced Ace Hack Kit” (aahk) que, tot i ser relativament complicat, facilita molt la tasca de poder desbloquejar certes funcionalitats del mòbil per tal de poder-lo actualitzar lliurement. Uns passos que ja he fet i que, de rebot, m’han deixat el telèfon “sim-unlocked”, que n’hi diuen, o “alliberat”. Ara em funciona, sense haver de pagar res a ningú ni esperar un codi durant setmanes, amb targetes SIM de qualsevol operadora.

No posaré enllaços per no facilitar tasques que podrien fer que el vostre mòbil deixés de funcionar. Si enteneu les conseqüències, què vol dir root, hboot o què és el RIL, de ben segur que no us costarà gens trobar-ho. I el procés és molt més senzill que en altres terminals, i per crear la goldcard no es perden dades de la targeta SD. Feia temps que no provava un procés d’aquests (des de les èpoques de l’HTC Dream i l’HTC Tattoo) i la veritat és que com més moderns són els mòbils, més fàcil sembla ser saltar-se les restriccions. Per provar, de moment, Android Revolution (la mateixa ROM que la que ve de fàbrica, però diuen que amb millor rendiment) i CyanogenMod 7.2. De moment em quedo amb la segona, mentre no hi hagi versions més recents on la càmera o el WIFI no funcionin.

I, per ara, ja m’he tret el “mono” de tants dies sense publicar res. Així que només em queda dir que…

Bones vacances!

Anuncis