Etiquetes

, , ,

La situació de l’ADSL a casa, a Girona capital, és esperpèntic. Amb prou feines m’arriben 4Mbps, només a estones. Jazztel m’ofereix només una ADSL a 3Mbps que no té ofertes i que és el seu producte més car de tot el catàleg (el doble de la 20Mbps). Movistar fa tres quarts del mateix: no puc agafar-me cap oferta, només l’ADSL de 6Mbps i advertint-me que estic “muy lejos” de la central. Ja ho sé. Feu-ne una més a prop, potser?

L’únic que em va deixar agafar el producte que volgués va ser Orange. De fet, me’l van encolomar, tot emocionats. Pago 35 euros més IVA cada més (uns 40 i tants) i tinc línia i ADSL “hasta 20Mb”. Atenció al detall: la línia va inclosa en el preu, a diferència d’altres companyies, com Movistar, que ven les ADSL a 29,95, però cal sumar-n’hi uns 15 de línia, que no s’especifica enlloc, excepte quan toca pagar l’alta.

Evidentment, però, el producte que vaig contractar té un “però”. La paraula “hasta”. En tot cas, com que ja conec la nomenclatura i els productes, em vaig quedar amb això: per tenir la mateixa velocitat (o molt semblant) el més lògic és escollir el producte més barat. I si, tinc alguna queixa, però quan vaig canviar-me de Telefónica a Orange ja va ser perquè també en tenia moltíssimes llavors, així que no és només problema seu.

No vull parlar massa de Jazztel, però fa uns dies va deixar centenars de clients “incomunicats” durant hores i hores. Orange a mi com a mínim no em deixa fora més de 5 hores seguides des de fa més de dos anys. Que bé, oi? A més, ahir em van trucar, des d’Orange, i em van oferir un 20% de descompte a la factura si signava un any de permanència… de l’ADSL. Els vaig explicar amablement que no vull firmar res perquè a la que hi hagi una connexió més estable, vull poder-me canviar el mateix dia sense pagar penalitzacions. Em van entendre. Em van dir que també tenia l’opció de canviar-me el Livebox antic pel nou, signant també un any de permanència. Vaig repetir que esperava que la infraestructura millorés, o que entrés fibra òptica alguna hora, per poder gaudir d’una connexió “normal”.

La resposta d’Orange? “Debería hacerme caso. Ni en un año, ni en dos, se va a invertir en infraestructuras fuera de las grandes capitales, y usted vive en Gerona, me ha dicho, ¿verdad?”.

No ben bé. Havia dit Girona. Però que no hi hagi prou centrals com per garantir una connexió estable i que no sigui tant del segle XX en una capital catalana és vergonyós. Tant per les operadores com pels ajuntaments, consells comarcals, diputacions, secretaries, conselleries o sigui qui sigui que se n’hagi de fer càrrec.

I ara ja m’he desfogat per quan em tornin a trucar. Que això és cíclic i es repeteix exactament cada dues o tres setmanes.

