Etiquetes

, , , , ,

Vodafone i Movistar podrien plantejar-se tornar a subvencionar terminals de forma regular si segueixen perdent clients. I això posa de manifest que ni ofereixen més qualitat, ni ofereixen millors preus; per tant l’única opció que tenen és, aprofitant que les seves tarifes són cares, “regalar” mòbils a canvi de permanències de 2 anys -24 mesos-.

Perquè, tot i que ni així li surten els números a la majoria de clients, això de dir mitges veritat sempre ha estat molt de moda. “Llévate gratis un móvil…” amb factures de més de 100 € cada mes per un particular durant 1 any i mig, i mig any més de condemna a triar entre factures més cares que les de la competència?

Però l’ànsia de tenir l’últim iPhone o el Galaxy S3 fan que no sempre acabem de calcular. “Llença-t’hi”, pensen alguns. Bé, com a mínim, “calcula”. Si estas a punt de firmar una permanència de 2 anys amb una quota mensual que no gastaràs, probablement t’interessi mirar-te el preu del terminal lliure i finançar-lo.

Perquè que les factures surten molt més cares ja es veu pel propi comportament dels clients: en el moment en què Movistar i Vodafone tanquen l’aixeta dels terminals, les xifres de clients cauen a nivells sense precedents. Perquè no regalen mòbils, però tampoc entenen que les seves tarifes no són competitives. Ara mateix, la lluita queda entre les operadores virtuals com Pepephone, que ha demostrat tenir un servei d’atenció al client a l’alçada, amb la mateixa cobertura que Vodafone, i amb preus que deixen en ridícul les grans operadores. Desconec altres casos, però sembla que Simyo i d’altres també estan a l’alçada.

Ja ho sé: les operadores que tenen xarxa pròpia l’han de mantenir, i això és car. Però si també surt car regalar mòbils, les operadores tradicionals tenen un problema: no tenen clar el model a seguir. I a més, ja han fet un canvi en fals del que podrien acabar per desdir-se’n. A aquestes alçades?

 

Anuncis