Etiquetes

, , , , , , ,

Segurament qualsevol fanboy s’enfadarà, però la veritat, tot i que disposo d’aparells d’Apple, hi ha coses que m’agradaria que tingués, però que només sé trobar a Android. Per sort, no són extremadament necessàries, potser precisament per això no hi són. I no, no vull haver de fer jailbreak en un iPad: m’agrada saber com volen que faci servir el seu sistema operatiu.

De fet, sembla que una de les premisses d’Apple és “si no és necessari, no fa falta que hi sigui”. Però els perfils d’usuari, dels que ja vaig parlar, és un exemple del què m’agradaria trobar-me a l’iPad. I després de veure Android 4.2, hi ha encara més coses que hi posaria.

La primera d’elles, el teclat. El d’Android 4.2 és com el Swype beta, una aplicació que, funcionant com a teclat normal, també permet “resseguir” amb un dit la paraula que volem escriure. En parlaré algun dia amb més extensió perquè val molt la pena, i a més, en el cas de Swype, funciona molt millor del què m’hauria esperat, i en català (el d’Android 4.2, fins al moment, no em prediu el què ressegueixo si el tinc en català).

Però si heu vist PhotoSphere, també m’agradaria tenir-ho en un iPhone o un iPad. La possibilitat no només de fer una foto panoràmica, sinó de fer una imatge de tot el meu voltant, i amb una eina per visualitzar-lo, seria interessant, i en la càmera de sistema. Ara bé, aquí si que hi podríem dir allò de que “hi ha una app per això”. I si no hi és, ja apareixerà. Cas impossible pel teclat, pel què sembla. Perquè, igual que en el cas del navegador, no es pot canviar l’opció predefinida pel sistema. I jo, com sempre, segueixo volent poder utilitzar Chrome enlloc de Safari quan apreto en enllaços de Twitter, per exemple.

I amb el què es va veient, d’ara fins que aparegui de forma oficial, Android 4.2 encara té altres millores interessants: ja tenia una bona eina de barra de notificacions a la 4.1 (més funcional que la d’iOS), i ara, a més, hi afegeix les opcions de configuració ràpides (activar/desactivar wifi, mode d’avió,…) que, encara que no ho sembli, hi ha qui les vol tenir a mà: és una bona idea, per exemple, desactivar el wifi i la sincronització automàtica si la bateria està a punt d’esgotar-se. I és més ràpid moure dos dits cap avall i prémer dues icones que haver de buscar les opcions pertinents a l’app de Configuració.

Tot i això, només he parlat de detalls, ho sé. Són coses que farien la vida més fàcil, però que també omplirien d’opcions una pantalla que, sembla, ha de ser el més neta possible. Potser si que soc jo, el que vol el contrari de la gent…

Anuncis