Etiquetes

, , , , , , ,

mossegalapoma és un programa de ràdio diferent: a més de poder-lo escoltar en diferents emissores de ràdio locals catalanes també s’emet en format podcast. La setmana passada vam començar a publicar-lo també al Canal Digital de Nació Digital, des d’on es poden escoltar els darrers programes emesos. I la veritat és que mossegalapoma podria ben ser un cas d’estudi.

I podria ser-lo, segur, en molts àmbits. Però jo en volia analitzar només alguns. Per un costat, la constància. 7 anys darrere del programa, que actualment s’emet setmanalment -surt del forn cada dimarts al vespre-, i on s’hi analitzen temes tecnològics i, en alguns números, s’entrevisten persones relacionades amb el sector tecnològic català.

Aquesta constància i especialització són, precisament, les premisses que tenen les grans empreses tecnològiques americanes. No són comparables amb un programa de ràdio en català sense ànim de lucre a nivell d’estratègia global, però si que fan servir les mateixes claus per l’èxit: la constància de ser-hi cada setmana acostuma als usuaris a qui els interessa a esperar-lo, i també ha donat un nom al programa en si, que ha pogut arribar a moltes emissores de ràdio perquè ja s’ha contrastat la “solvència” del seu equip. I també l’especialització en temes tecnològics: si us hi fixeu, trobarem exemples d’especialització a Apple (Cook ja ha repetit força el fet que la companyia es centra en fer productes que canvïin el món, centrant-se en pocs productes diferents simultanis), Microsoft (on el seu nou CEO fa dos dies deia que el camí de futur de l’empresa era centrar-se més en menys objectius) o Google (que porta anys tancant serveis minoritaris amb aquest mateix argument).

En resum, són les coses que he après jo també amb tot aquest temps a Internet -el proper nadal farà 20 anys que tinc connexió a casa-. De fet, la constància és la traducció d’un dels millors consells que m’han donat: “Paciència, Internet és una cursa de fons”, em va dir. I l’especialització, bàsicament, es centra en el fet que en l’actualitat es sol valorar més algú que sàpiga molt d’un tema concret que aquell qui té coneixements generals però sense poder-se dedicar a fons en habilitats o coneixements més especialitzats.

Per acabar, i tornant al tema inicial de l’apunt, si us agrada el programa i penseu que Google+ no és interessant, feu un cop d’ull a la comunitat mossegui.

Advertisements