Sovint és difícil d’entendre la implicació d’un programador o un administrador de sistemes amb la seva feina. Ja n’he parlat en algun moment, i avui he trobat un article, en anglès, que en parla des d’un altre punt de vista: no només treballem en un àmbit que evoluciona molt i molt ràpid. També hi ha el problema de la disponibilitat dels serveis durant les 24 hores: s’estan recollint dades en temps real que necessitem detectar, de vegades, en moments molt determinats, i estem pensant constantment en possibles solucions per problemes en entorns de producció.

He trobat l’article en qüestió poc després de veure’n un altre a Zite que parlava precisament de l’adquisició del mateix Zite per Flipboard a CNN. Espero que aquesta operació mantingui l’esperit de Zite: he provat el Flipboard, però no solc trobar-hi la mateixa varietat d’articles i fonts que no coneixia fins que un títol o una imatge em criden l’atenció, i a Zite en molts casos és així.

No només per això em preocupa la notícia: això suposarà que desaparegui Zite? Un altre cas de productes interessants que, com el Google Reader, ens faran tornar a buscar un bon substitut. I és que al Zite hi trobo també molt sovint pistes o respostes a problemes tècnics que tinc al cap, un cop “estabilitzats”, pendents d’una solució definitiva. O aquell plugin de JQuery que tanta falta em fa perquè no aconsegueixo parsejar correctament una font de dades JSON. 

Quan soc davant de l’ordinador, obro el Calendar i compto totes les tasques que tinc pendents per avui mateix. Comprovo els deadlines (la urgència de la resta de tasques), i vaig prioritzant. Sempre apareixen alguns problemes determinats -molt sovint per factors externs- que requereixen atenció ràpida i s’escolen entre la llista ordenada que havia fet del dia. Un cop executades les “de bon matí” miro el rellotge i són quarts de dues. Dino mentre penso que he d’enviar el darrer correu “del matí” per explicar que ja funciona la passarel·la de pagament, i quan torno a l’ordinador i obro el GMail, hi ha un parell de consultes ràpides més abans de tenir-ho fet.

A la tarda aquell projecte nou que cal engegar -crear l’FTP, configurar el virtual host, …-, més trucades i acabar la llista de tasques em manté ocupat fins el capvespre. Miro els WhatsApps que m’he deixat pendents durant el dia perquè no eren urgents. Soparé entre lectura i lectura dels articles que m’he deixant pendents a l’Evernote les darreres setmanes, o entre proves amb alguna nova versió de PHP, propietats d’un tag nou d’HTML5 com l'<audio> (que curiosament, porta l’atribut preload actiu per defecte) o les APIs d’un servei de meteorologia que necessito per uns webservices i de cop ja és l’hora d’anar a dormir.

I demà, la llista de tasques es tornarà a complir (perquè ja som realistes quan ho planegem), però ben ajustada de nou.

I no és que sigui tant introvertit, és que estic ocupat.

* Aquest apunt està basat en l’article que enllaço al principi i el final, I am not an introvert. I am just busy del blog de Marco Tabini, The Accidental BusinessMan, i que m’ha agradat molt, tant per l’exemple com per la forma, i he intentat generalitzar una mica més i aplicar-lo al què podria ser un dia força ocupat, amb els passeigs de l’Ausa i en Ter inclosos 😉

Anuncis