Etiquetes

,

Ara que ja és oficial que Vodafone compra Ono per més de 7.000 milions d’euros, volia fer una reflexió: pels fòrums, ja hi ha usuaris que critiquen l’operació, sobretot clients d’Ono que han tingut problemes amb Vodafone i no n’esperen res bo d’aquesta adquisició. Per altra banda, hi ha els qui no tenen serveis amb cap de les companyies, però també ho critiquen, per afegir-s’hi. De totes maneres, encara no hi ha cap informació clara sobre els canvis que pot suposar pels clients actuals.

He de dir que vaig ser client d’Ono durant un temps, mentre vivia en una zona de Girona amb cable, i l’experiència va ser molt positiva. Malgrat tot, on soc ara mateix no hi havia cobertura fins que va arribar Movistar, de manera que encara no els he pogut ni tenir en compte. També vaig ser client de Vodafone i, com la majoria, he patit el seu servei telefònic d’atenció al client, però us puc assegurar que no és massa diferent del d’Orange, per exemple.

Dit això, les crítiques em recorden a les que ja he sentit en els casos de Facebook comprant Instagram i WhatsApp, encara que en menor mesura perquè aquest cop l’operació no és tant mediàtica i no es tracta d’un lloc on hi tinguem tanta informació personal. Perquè al cap i a la fi, el problema sembla ser la por als canvis. Si a Vodafone pretenen reconvertir-ho tot en una sola marca hauran d’invertir-hi més diners -que segurament ja estaran emparaulats si són necessaris-, i perdran el valor de la marca d’Ono, tot i que mantindran un tipus de client que té una despesa en banda ampla més important, a la vegada que guanyen noves zones de cobertura on no hauran de dependre de Movistar o d’Orange.

Cal, doncs, ser pacients: facin el què facin, esperem que tinguin clar el camí, ja que una inversió com aquesta és per tenir-la en compte i per aprofitar-ne el valor: sinó, estarien llançant uns diners molt necessaris. Poden ser, però, males notícies pels clients de les virtuals que encara depenen de Vodafone, i que veurien com la companyia es reforça també en aquest sentit, després que Pepephone anunciés que canviaria de proveïdor, cap a Yoigo, per poder oferir connexions 4G als seus clients.

Tot està per veure. Potser seran uns dies d’incertesa pels clients d’Ono, però espero de veritat que les grans companyies comencin a adonar-se que no perden clients només pel preu, sinó també per les experiències que hagin tingut amb la companyia. I ara que tenen Ono, pot ser una bona oportunitat per donar més visibilitat als esforços en l’atenció al client i la millora de cobertura i infraestructures.

Anuncis