Etiquetes

, ,

Medium és un servei creat pels cofundadors de Twitter Ev Williams i Biz Stone que abarca un concepte situat més o menys entre un blog i un compte de Twitter. Tot i que s’acosta més al concepte del blog, es centra únicament en la publicació i lectura, donant més valor als continguts que es van publicant que a d’altres funcionalitats.

Per provar-lo, m’hi vaig donar d’alta i m’he proposat escriure-hi en anglès, ja que darrerament l’utilitzo menys del què m’agradaria i d’aquesta manera tinc l’oportunitat de practicar-lo una mica. L’adreça és medium.com/@vicboy, i no pretenc donar-li un ritme d’actualització massa constant, o com a mínim no tant com aquest blog, que mantindré per continuar publicant en català com sempre.

Potser em proposo més del què puc fer, però al cap i a la fi l’objectiu és provar Medium i treure’n conclusions: sembla que el consum d’internet del futur s’acosta cada cop més al concepte dels XML: contingut independentment de la plataforma, com més unificat millor. Faltarà potser un punt més d’informació contextual -potser geolocalització en alguns casos, donar més importància a la gestió de col·leccions…- però sembla que és un futur interessant, que s’assembla al que ja m’imaginava però per un camí diferent: enlloc del predomini dels llenguatges de marques, la importància se la queda una interfície cada cop més centrada en continguts.

El futur no és només dels programadors. Els dissenyadors, en la recerca de la millor experiència d’usuari, tenen moltes claus i moltes portes, i són els qui ara han de seguir buscant idees innovadores per proposar nous reptes de desenvolupament.

Anuncis