Tot està per fer i tot és possible. Una frase que pot servir tant per parlar de futbol com del futur a la xarxa: Internet és una gran xarxa mundial basada en unes especificacions tècniques d’interconnexió d’ordinadors que inicialment no van ser pensades en clau social, sinó tecnològica.

Això fa que gairebé tot sigui possible, malgrat que no sempre sigui alhora legítim. Però aquest és un altre debat: em vull fixar més en termes conceptuals legals que no pas en allò il·lícit. Com consumim el contingut, com es pot presentar i quines alternatives de futur pot haver-hi.
I la clau en aquest debat són els dispositius. Primer van ser ordinadors, amb unes pantalles que van anar creixent. Després els mòbils, primer via WAP i en mode text i després amb interfícies molt més elaborades i apps. Posteriorment van arribar les tablets, un concepte entre mòbil i ordinador, i ara sembla que van despuntant els televisors intel·ligents, amb pantalles molt més grans i a l’espera de comandaments que evolucionin tal com ho fa l’aparell que controlen.
Tot això ha fet que el disseny que engloba el contingut que veiem a la xarxa s’adapti, de vegades només com a embolcall i d’altres com a part implícita del propi contingut. Malgrat tot, hem superat l’ampliació i la disminució de la mida de les pantalles, els canvis entre dispositius d’entrada com el teclat i el ratolí amb els gestos tàctils, i probablement, el darrer escull serà la informació conceptual “que no molesti”, en dispositius com rellotges o ulleres intel·ligents.
Com serà l’experiència d’usuari en un aparell de la mida d’un rellotge? Amb una pantalla reduïda, caldrà centrar-se en vídeo o frases concretes, o algú tindrà una idea innovadora? I a les ulleres, si prosperen, com hi llegirem? No sembla una opció especialment còmoda per textos mitjans o llargs.
És l’evolució. Fins i tot en dispositius ja consolidats podem innovar o provar noves formes de presentar el contingut, vàlid en múltiples tipus a la vegada o amb un disseny específic per aparell.  Potser el principal escull seran els usuaris, que acostumats a una sèrie d’interfícies seran qui decidiran que prefereixen les que els resultin més familiars. Tot i que històricament les tendències de consum ja han sorprès. Ja us ho deia, a internet, també, tot està per fer i tot és possible.

 

Anuncis