Etiquetes

A partir dels 30 tendim a pensar que ja estem deixant la joventut enrere. Potser és cert i ja ens hem fet grans, o potser no; però cada cop ens agrada més recordar temps passats. Hackstory és un llibre de la Mercè Molist que, més enllà de fer-me’ls recordar, els amplia. Parla, a fons, de grups i persones que, ja llavors, eren els meus ídols, o com a mínim la meva inspiració: és per moltes d’aquestes persones que ara em dedico a això dels ordinadors i internet. Per la saviesa d’alguns i la paciència d’altres; perquè aquells amb qui vaig coincidir es van limitar a ensenyar-me a trobar el què buscava. I perquè gràcies a tots ells, la informació és una mica més lliure i segura, i la utopia del món descentralitzat i el coneixement compartit són una mica més reals.

Podria passar-me molts articles parlant de la diferència entre un hacker i un cracker. Que això de la pirateria és una cosa molt diferent, i que en tenim sort de gent com el bufet Almeida, per exemple. Que l’IRC va valer la pena -i va tenir una bona base d’usuaris- abans de convertir-se en barres de bars de solters; que l’aventura de connectar-se a Internet amb el Trumpet Winsock en un Windows 3.11 era tant complicat com emocionant: internet des de llavors s’ha democratitzat, però ha deixat de ser una novetat pels qui recordem el soroll del mòdem i l’espera. I enviar un “Hola” al meu port 139 per comprovar si estava ben protegit, amb el ZoneAlarm instal·lat.

Feia molt que volia recomanar el llibre, que és gratuït. Però ahir vaig estar rellegint el blog de l’autora (Port 666) i hi vaig tornar a pensar. En el llibre, i en aquells temps de mòdems de 14k on el més semblant a l’Spotify eren els arxius midi amb música de fons pels webs amb massa gifs animats i molt, molt text. Hem passat d’una enciclopèdia en colors a un canal on hi ha de tot, que els governs temen i, malgrat els pals a les rodes, segueix evolucionant.

En realitat, no és cap revolució. És perquè tots som i hem de ser iguals, i perquè sempre quedarà algú disposat a compartir el què sap.

Anuncis